O schimbare in plan profesional, care sa se reflecte si in viata privata inseamna dezvoltare personala si reprezinta un plan de invatare permanenta. Pentru aceasta poti include in ritualul tau zilnic obiceiul de a citi, de a pune intrebari si de a deprinde noi abilitati, astfel incat sa ai o satisfactia ca ai evoluat spre acea cariera pe care ti-o doresti.
Investind periodic in dezvoltare personala vei avea o alta perspectiva asupra lucrurilor si vei sti cum sa gestionezi provocarile care pot aparea in jobul tau.
Invatarea continua la locul de munca
Cu cat este vorba despre mai multi oameni si proiecte mari intr-o companie, cu atat va fi nevoie de un set de abilitati si comportamente specifice pentru a ajunge la performantele dorite.
Un angajat cu experienta si potential isi poate gasi cu usurinta un alt job, chiar si intr-o perioada incerta. De aceea, pentru companii devine dificil sa isi pastreze oamenii valorosi pentru un timp indelungat.
In aceasta ordine de idei, angajatorii ofera o serie de beneficii celor cu dezvoltare personala mai aprofundata, de la asigurari private de sanatate, pana la abonamente pentru sali de fitness sau oportunitati de dezvoltare personala si profesionala, traininguri sau programe de coaching. Exista o concurenta tacita intre companiile cu profil similar in privinta acestui aspect si reprezinta un factor de decizie important pentru cei care se afla in cautarea unui job.
In alta ordine de idei managerii de echipa sunt paznicii stadiului de pregatire si performanta in dezvoltare personala a indivizilor din echipa, al invatarii continue la locul de munca, pentru a evalua nivelul echipei si care membru devine mai valoros. Cel valoros trebuie pastrat si avansat.
Invatarea continua este o abordare a managementului echipei, una care incurajeaza managerii sa faciliteze oportunitati de invatare continua si regulata pentru echipa lor. Acest lucru este deosebit de puternic in companiile cu crestere rapida sau altfel ocupate, deoarece o dezvoltare personala unui angajat este luata in considerare ca o sarcina esentiala in timpul zilei de lucru.
Motive pentru care este important sa inveti permanent
1. Angajatii isi pot extinde capacitatile si competentele, invatand competente cheie in domenii noi. In lumea tehnologiei lucrurile se schimba rapid, iar singura alternativa este sa inveti constant pentru a te califica pentru acel loc de munca pe care ti-l doresti. Cand te implici constant pentru a-ti imbunatati abilitatile, vei incepe sa primesti recomandari de la colegi si manageri, avand astfel mai multe sanse sa-ti schimbi jobul sau sa ocupi noi pozitii.
2. Ajuta angajatii sa se simta sustinuti, motivati si apreciati,imbunatatind moralul echipelor. Cand inveti ceva nou ai un sentiment de realizare, care iti sporeste increderea in propriile tale capacitati. De asemenea, te vei simti mai pregatit sa faci fata provocarilor la job si sa explorezi noi oportunitati in cariera.
3. Ajuta echipele sa fie mai adaptabile si mai flexibile in situatii din afara zonei lor de confort. Invatarea continua te ajuta sa faci fata unor schimbari neasteptate, cum ar fi pierderea locului de munca si nevoia de a gasi un job in timp scurt. Continuand sa inveti, vei iesi mai usor din zona ta de confort si vei avea noi oportunitati in cariera.
4. Atunci cand o companie investeste in dezvoltarea carierei, 94% dintre angajati doresc sa lucreze acolo mai mult timp. O cultura a invatarii continue faciliteaza o mai mare retentie a angajatilor si inseamna ca si angajatii au cu 83% mai multe sanse de a fi fericiti.
5. Invatarea continua intareste abilitatile soft ale unui individ, cum ar fi comunicarea, colaborarea si gandirea critica. Invatarea continua iti deschide mintea si iti schimba atitudinea, avand o abordare increzatoare, care te motiveaza. Cu cat inveti mai mult, cu atat vei vedea o situatie din mai multe unghiuri si o vei intelege mai profund.
6. Puteti incuraja angajatii sa faca tranzitia catre mai multe pozitii de conducere si sa stabileasca trasaturi cheie si parametri necesari pentru o buna conducere. Invatarea continua este utila pentru tine, dar si pentru a-i ajuta pe altii sa evolueze. Iti vei dezvolta abilitatile de leadership si astfel poti ghida si alte persoane, incurajandu-le sa urmeze cursuri si formand astfel acea echipa alaturi de care poti avea realizari importante.
7. Cu o echipa foarte dezvoltata cu competente la un nivel ridicat, munca poate fi abordata mai eficient, intr-un ritm de raspuns mai rapid. Daca ai o gandire logica si inclinatie spre design, precum si atentie la detalii, nu lasa aceste aptitudini nevalorificate.
8. Atunci cand angajatii se simt capabili, cu competente largite, si se investeste in asta, atunci inovatia si creativitatea sunt la cel mai inalt nivel. Deprinderea unor noi cunostinte te va ajuta sa gasesti solutii inovatoare la problemele pe care le intampini cand incepi un job intr-un domeniu nou. Mai multe idei bune inseamna si mai multi bani castigati.
9. Este opusul unui exod de timp. Odata ce va aflati in rutina invatarii continue, nu mai exista intalniri si discutii lungi. Angajatii vor fi mai increzatori, mai capabili si vor lucra doar mai inteligent.
10. Angajatii invata cand sunt cei mai motivati, in momentele lor de nevoie. Daca invatarea are loc continuu, inseamna ca oamenii gasesc cunostinte si indrumare in fluxul muncii, deoarece se confrunta cu provocari de care au nevoie. Acest lucru va functiona cu adevarat numai daca se ofera angajatilor instrumentele potrivite de a o face. Conecteaza oamenii cu cunostintele de care au nevoie, in momentele in care au nevoie, acolo unde lucreaza, prin integrarea cu instrumentele pe care le folosesc.
Cum sa dezvolti o cultura a invatarii la locul de munca?
Alocati timp dedicat in fiecare saptamana in care angajatii pot urma un curs online, pot participa la un atelier sau pur si simplu isi pot petrece timpul gasind informatii noi.
Ofera instrumentele potrivite. Atunci cand se confrunta cu o provocare, trebuie sa poata gasi cunostintele de care au nevoie, mai degraba decat sa lase deoparte timp pentru a le gasi mai tarziu.
Atribuiti fiecarui membru al echipei responsabilitatea de a explora noile tehnologii, tendintele consumatorilor sau actualizarile din industrie, dar lasati-i sa-si aleaga zona de interes.
Construiti scenarii de practica si situatii de joasa presiune. Intr-un mediu de presiune scazuta, se poate exersa independent si se poate construi increderea, precum si abilitatile.
Daca angajatii controleaza bugetul de invatare nu va mai exista o biblioteca necitita, ci va permite angajatilor sa aleaga cea mai buna optiune, oferind flexibilitate si motivatie.
Invenția stiloului este un subiect dezbătut pe îndelete în mediul online și care stârnește dezbateri destul de aprinse între pasionații de instrumente de scris. Întrebarea este una foarte complexă și ne străduim în acest articol să facem lumină asupra acestui subiect.
Voi cum așteptați Iepurașul? Ați început pregătirile? În articolul nostru găsiți două idei de decorațiuni de Paște ce se fac foarte ușor, atât de ușor încât chiar și cei mici pot participa la realizarea lor!
Citeste mai multColoratul, una dintre cele mai populare activități recreative din ultima vreme, a câștigat foarte mulți adepți în rândul adulților mai ales pentru că este o metodă foarte eficientă de a combate stresul cotidian. Citește articolul nostru și învață cum să colorezi ca un profesionist.
Citeste mai mult