Papetarie.ro foloseste cookies pentru a tine minte faptul ca v-ati logat pe site si pentru a va putea stoca produsele in cosul de cumparaturi. De asemenea acestea vor colecta statistici anonime, pentru a va oferi si livra functii avansate si continut personalizat de marketing.
Pentru a va putea bucura de intreaga experienta ca vizitator Papetarie.ro este necesar sa fiti de acord cu procesatori de date.
Despre noi Contact FAQ/Help
Tel: 0751 555 333 (L-V, orele 8-16:30) Email: comenzi@papetarie.ro
Blog Reduceri&Promotii

10 obiceiuri de eficienta si productivitate ale oamenilor de succes


Succesul nu este intamplator, pentru a avea productivitate si eficienta la birou este nevoie in primul rand de disciplina si de rutina de zi cu zi. Oamenii de succes nu sunt neaparat profesionistii care stiu sa faca bani ca prin minune si care iti vorbesc intotdeauna convingator, sunt cei care reusesc sa se concentreze pe un anumit obiectiv si reusesc sa-l realizeze. Nu este nici usor si nici distractiv, de cele mai multe ori fiind chiar frustrant sa faci asa ceva.

Oamenii care au succes au capacitatea de a produce schimbarea in propria viata, de a se debarasa de obiceiurile de care nu mai au nevoie, care ii fac ineficienti, scazandu-le din productivitate. De la ei poti invata ca pentru a avea succes ai nevoie de o viata bine planificata si cu obiective foarte bine fixate. In plus, trebuie abordate in mod repetat provocari noi, care sa permita mintii sa vina cu noi contributii.

1. Formeaza-ti o mentalitate vizionara. Oamenii de succes petrec timp semnificativ gandind, creand si vizualizand. Inovatia nu vine intotdeauna in mod natural, fiind nevoie de disciplinare pentru a ne bucura de descoperiri continue. Cel mai puternic atu al unui om de succes este imaginatia si indrazneala de a visa, urmata de actiune si transformarea viselor in realitate. Aceasta calitate vizionara ii fac sa nu aiba limita la creativitate si la succes. Dorinta lor expresa este de a avea un impact pozitiv asupra celerlalti si de a se implica in noi proiecte.

2. Creeaza o rutina proprie. Antreprenoriatul poate fi stresant si de aceea stabilirea unei rutine poate insemna un mare ajutor in organizarea vietii, pentru a avea un program foarte clar. O mai buna productivitate inseamna o mai buna organizare la birou. Vei dezvolta astfel un plan consistent si riguros bazat pe prioritizarea responsabilitatilor si activitatilor, socializarea fiind de asemenea importanta. Oamenii de succes stiu ca este valoros sa te afli impreuna cu oamenii tai nu numai pentru interactiune umana ci si pentru a reduce stresul si a creste spiritul inovativ. Intalnirile se programeaza in a doua parte a zilei pentru o mai buna productivitate. Se poate crea o rutina zilnica si chiar una saptamanala, specificand atat ora cat si ziua in calendar.

3. Pastreaza simplitatea. Arma secreta a oamenilor de suicces este de a folosi procedee simple pentru a spori eficienta. Rutinele sunt simple, dar practice. Crearea unor rutine simple ii ajuta sa evite asumarea sarcinilor de munca care depasesc nivelul rezonabil. Oamenii de succes sunt mai productivi atunci cand nu sunt prea coplesiti de stres. Asadar, ei stabilesc limite ferme de protectie a timpului lor, intelegand ca si supereroii au nevoie de liber.

4. Trezeste-te devreme. Antreprenorii de succes se trezesc de obicei devreme. Isi incep ziua vizualizand ce vor sa obtina. Multi isi incep ziua cu o activitate fizica pentru a-si mentine mintea in alerta si activa. De multe ori trezitul devreme inseamna un avans inaintea celorlalti. Lucru ce ofera mai mult timp pentru a genera lista de prioritati si a aborda fiecare zi mai eficient.

5. Incepe ziua cu cele mai dificile activitati. Dimineata esti inca suficient de energic, cu mintea limpede si fara prea multe griji, ele aparand in timpul programului. Acesta este perioada cand trebuiesc rezolvate cele mai dificile, cele mai frustrante sau cu potentialul cel mai mare de temporizare sau tergiversare a activitatii. In acest fel toate celelalte activitati ale zilei vor fi placute si usoare in comparatie cu primele, pe care tocmai le-ai terminat, dandu-ti o energie suplimentara si satisfactie.

6. Structureaza-ti astazi planul pentru maine. La finalul programului incearca sa faci nu numai bilantul zilei dar sa faci si lista cu lucrurile ce trebuiesc rezolvate ziua urmatoare, stiind astfel din timp cam cat de incarcat va fi programul zilei urmatoare. Ziua va parea mult mai bine planificata.

7. Tine cont de prioritatile tale. Trebuie sa-ti fixezi un set de obiective pe termen scurt, mediu si lung, ultimele vor fi cu siguranta cele mai dificile. In functie de aceste obiective fixate trebuie sa organizezi programul zilnic, saptamanal si lunar. Aceste obiective pot fi atat profesionale cat si personale, este vorba despre obiectivele tale, programul tau si timpul tau.

8. Prioritizeaza activitatile. Nu poti face totul si mai ales in acelasi timp. Invata sa prioritizezi activitatile si mai ales trebuie sa inveti sa spui NU activitatilor pe care nu le poti face. Gandeste-te la obiectivele ce sunt de atins si fa o analiza corecta si realista a timpului necesar, analizeaza ce este important sau urgent si incearca sa le prinzi in lista de activitati in ordine. O sa ai nevoie de un mic calendar cu lucrurile pe care le ai de facut si ordinea lor. In acest fel o sa ai si satisfactia taierii lor, una cate una, dupa ce le-ai terminat. Gandeste-te de asemenea ce activitati te vor consuma mai mult si incearca sa le planifici corespunzator, eventual impartind ziua in doua perioade, inainte si dupa pranz.

9. Monitorizeaza in permanenta progresul. Tine cont mereu de progresul facut, cat timp ai planificat si in cat timp l-ai realizat. Este foarte important pentru ca vei sti stadiul lucrarilor, dar in acelasi timp poti evalua in viitor de cat timp ai avea nevoie pentru o lucrare asemanatoare. Este esential pentru cei ce lucreaza cu cost pe ora. Trebuie sa gasesti sistemul care se potriveste pentru tine, sistem care nu este valabil pentru toata lumea.

10. Include mereu in program momente de dezvoltare personala. Este mereu nevoie sa inveti, mai ales daca este vorba de un domeniu care se dezvolta in permanenta datorita tehnologiei in schimbare. Este mereu nevoie sa afli ce se schimba pe piata si pentru aceasta trebuie introdus in calendarul zilnic sau macar in cel saptamanal un timp pentru invatare. Poti invata ceva nou evident tinand cont de obiectivele fixate.


Articole Similare

5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat,  personal și profesional
5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat, personal și profesional
Citeste articolul
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Citeste articolul
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Citeste articolul
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
Citeste articolul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Citeste articolul