Papetarie.ro foloseste cookies pentru a tine minte faptul ca v-ati logat pe site si pentru a va putea stoca produsele in cosul de cumparaturi. De asemenea acestea vor colecta statistici anonime, pentru a va oferi si livra functii avansate si continut personalizat de marketing.
Pentru a va putea bucura de intreaga experienta ca vizitator Papetarie.ro este necesar sa fiti de acord cu procesatori de date.
Despre noi Contact FAQ/Help
Tel: 0751 555 333 (L-V, orele 8-16:30) Email: comenzi@papetarie.ro
Blog Reduceri&Promotii

Cum poti lucra de acasa fara sa-ti scada productivitatea


In contextul pandemiei cu noul coronavirus, tot mai multe companii incurajeaza munca de acasa in domeniile in care este posibil, intr-un efort comun prin care se urmareste incetinirea ratei de transmitere a virusului si cresterea sanselor oamenilor de a ramane sanatosi. Munca de acasa, fara stresul politicilor de birou, fara nevoia de a participa la intalnire dupa intalnire sau fara nevoia de a le atrage atentia colegilor, pare sa fie un lucru de neegalat pentru a avea o productivitate crescuta.

Se considera ca multi angajati pot fi chiar mai productivi daca lucreaza de acasa. Din pacate, nu este intotdeauna atat de simplu, lucrul la domiciliu, asa numitul work from home, are o atractie incontestabila, pentru ca se scuteste timpul deplasarii si se poate lucra in haine de casa, dar poate avea si dezavantaje serioase, televizorul si frigiderul fiind mult prea aproape.

Munca de acasa: program flexibil, fara timp in trafic

  • Program mai flexibil. Flexibilitatea este principalul motiv pentru care este apreciata munca de acasa. Cel putin teoretic angajatii sunt stapani pe programul lor, putand gestiona si organiza timpul de lucru mai bine, lucrand in ritmul lor si in confortul spatiului propriu.
  • Mai putine cheltuieli. Lucrul de acasa implica o economie importanta la banii de transport, precum si o nevoie mai mica de imbracaminte si incaltaminte. Lucrand de la propriul birou, nu mai este necesar sa schimbi hainele in fiecare zi si deci sa-ti innoiesti garderoba atat de des. Economiile se extind si la cheltuielile de ingrijirea copilului, pentru ca nu mai este nevoie sa platesti din salariu pentru after school sau bona.
  • Fara timp pierdut in trafic. Lucrand intr-un oras aglomerat cu distante mari intre casa si birou, se pierde o groaza de timp in trafic. Zilnic pierzandu-se cel putin 60 minute dus-intors in trafic, timp in care s-ar putea termina ce este de lucru pentru ziua respectiva si apoi s-ar folosi timpul pentru relaxare in sanul familiei. Nervii pierduti in trafic, in fiecare zi se adauga la stresul pe care-l ai de infruntat in fiecare zi, iar rezultatul este ca te vei simti mai obosit si mai lipsit de energie pe masura ce trece timpul.
  • Apar mai putine conflicte cu colegii la munca. Nu te mai certi cu colegii de birou si nu te mai afecteaza micile barfe si rautati din birou. Te poti concentra astfel mai bine si poti fi mai productiv.



Organizarea activitatilor pentru lucru de acasa

Trebuie stabilit un program zilnic de lucru. Se considera ca este foarte important sa se stabileasca programul zilnic de lucru, dar si cel de relaxare, gospodarie sau somn, respectandu-se suficient, fara sa fie prea flexibil. Programul stabilit este bine sa devina ca o rutina, cu respectarea ordinei activitatilor, foarte asemanator programului avut in timpurile anterioare, obisnuite.

Trebuie ca programul sa cuprinda doar activitati ce iti fac placere. Afla de ce anume ai nevoie pentru a incepe ziua asa ca sa iti faca placere si recurge la acele activitati care iti ofera energie si iti fac ziua frumoasa, indiferent ca vorbim de o carte, reviste preferate, un dus relaxant sau convorbirea cu un prieten cu care nu ai mai vorbit de mult timp.

Nu lucra imbracat in pijamale. Desi la prima vedere poate parea tentant, schimba-ti tinuta intr-una mai „serioasa”, dar lejera, astfel incat sa poti lucra confortabil.

Creaza un spatiu de lucru care sa te defineasca ca personalitate. Expertii sustin ca una din cheile lucrului productiv de acasa este confortul avut in spatiul dedicat. Creierul face asocieri intre anumite activitati si diferite zone ale casei si considera ca numai aceste conexiuni sunt productive, in zona de living te relaxezi si te uiti la televizor, in zona de bucatarie se prepara alimentele care se mananca in zona de dining, in dormitor se doarme, iar din zona de birou se lucreaza de acasa.

Organizeaza un spatiu de lucru confortabil, functional si bine definit. Chiar daca te tenteaza sa lucrezi din pat, pentru productivitatea lucrului de acasa este de preferat sa se traseze foarte bine „granitele” zonelor locuintei. Munca de acasa trebuie sa nu iti distraga atentia de la treburile pe care trebuie sa le faci. Daca esti usor de distras, este nevoie sa te delimitezi ferm de tentatii. Pentru unii oameni, acest lucru inseamna sa nu aiba acces la televizor sau sa aiba o camera separata de copii si de animalele de companie. Este indicat sa ai un spatiu de lucru, un birou, cu toate obiectele necesare.




Trebuie sa imparti toate activitatile din casa cu ceilalti membri ai familiei. Toti din casa au aceleasi restrictii impuse de pandemie si poate nu esti singurul care are de rezolvat probleme de lucru de acasa. De aceea trebuie sa fie respectate toate activitatile membrilor familiei si trebuie distribuite in mod egal treburile casnice.

Stabileste obiective pentru proiectele zilnice sau saptamanale si fixeaza termenele limita. Vei fi mai bine pregatit daca stii ca ai un plan pe care trebuie sa il indeplinesti.

Seteaza cronometrul pentru fiecare activitate. Dupa ce ai acordat prioritate fiecarei activitati din programul stabilit, trebuie sa fixezi si un termen limita pentru solutionarea fiecarei activitati. Concentreaza-ti toata energia si atentia pentru rezolvare inainte ca timpul limita sa expire.

Periodic fa pauze pentru miscare. Esti tentat de a lucra ore in sir, fara pauza, mai ales daca te simti confortabil si ai spor. Acest stil de lucru nu este profitabil pe termen mai lung, dupa doua trei zile lipsa de miscare iti poate afecta productivitatea si devii mai obosit. In aceasta perioada, cand miscarea este redusa si nu mai poti merge la sala, se impune cate o pauza la doua trei ore, cand este important sa te concentrezi pe miscarile de tip stretching pentru spate.

Acorda atentie alimentatiei. Foloseste oportunitatea de a munci de acasa pentru a fixa obiceiuri sanatoase. Nu lucra in bucatarie pentru ca ai frigiderul prea aproape si e posibil sa fii tentat sa mananci mai mult. Stabileste ore de mese, inclusiv de gustari. Nu sari peste mese, pentru ca productivitatea poate sa scada. Bea cantitatea recomandata de apa, deoarece deshidratarea poate duce la aparitia durerilor de cap, a oboselii, cu impact negativ asupra productivitatii. Tine in apropiere de birou o sticla cu apa pentru a-ti aminti sa te hidratezi. Evita bauturile carbogazoase. Nu consuma prea multa cafea, pentru ca te poti confrunta cu dureri de cap, anxietate, probleme digestive. Nu sunt indicate nici produsele de tip junk food. Cand iei masa, dedica-te doar acestei activitati.

Mentine legatura cu colegii si prietenii. Pentru ca munca de acasa predispune in mare parte izolare, iar socializarea este importanta pentru sanatatea mintala, este indicat sa vorbesti cu colegii chiar si despre lucruri care nu au legatura cu serviciul. Scrie mesaje prietenilor si colegilor de-a lungul zilei, fara a fi distras de telefon si initiaza apeluri video cand acest lucru este posibil. Legaturile virtuale pot fi de ajutor in aceasta perioada. Mentine legatura cu seful tau, cu angajatii, telemunca este productiva cand are la baza increderea si comunicarea. Contactul cu echipa ajuta la identificarea posibilelor obstacole care pot sa apara.

Trebuie sa stii cand sa te deconectezi. Nu uita ca munca trebuie facuta cu limita, ca si atunci cand mergeai la serviciu. Desi tehnologia iti permite sa fii in contact permanent cu toti, este important sa stii cand sa te deconectezi, pentru ca in primul rand sa nu faci rau vietii din familie.

Articole Similare

5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat,  personal și profesional
5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat, personal și profesional
Citeste articolul
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Citeste articolul
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Citeste articolul
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
Citeste articolul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Citeste articolul