Cuvintele „munca” si „distractie” n-ar trebui sa fie antitetice, dar pentru foarte multi oameni, ele sunt. Pentru a lucra cu placere este foarte important sa te simti bine la locul de munca, sa nu fi stresat sau sa lucrezi intr-o atmosfera neprietenoasa. Trebuie sa te bucuri de ceea ce faci. Orice ai avea de facut, in mod natural, ai de gand sa faci o treaba buna, pe care o astepti cu nerabdare, pentru ca ai pur si simplu o responsabilitate.
Barbatii si femeile de succes au in comun faptul ca se bucura de ceea ce fac. Asta nu inseamna ca fiecare zi este o plina de rasete de la inceput si pana la sfarsit, dar se obtine suficienta bucurie si satisfactie din munca in general pentru a trece usor prin momentele mai dificile. Daca va place ceea ce faceti, chiar si cele mai lungi zile nu par atat de dure.
Cea mai valoroasa resursa a unei afaceri este echipa care o deserveste. Un birou unde se lucreaza cu placere este un loc unde echipa este caracterizata de bucurie si productivitate.
Organizarea biroului: cum a evoluat mediul office
Performanta si productivitatea sunt direct legate de organizarea biroului si chiar de designul acestuia. Un birou amenajat corect are puterea de a inspira angajatilor noi nivele de intelegere si inovare. Intreprinderile includ acum in mediul lor de birou elemente care imbunatatesc de fapt modul in care functioneaza echipele lor si munca pe care o fac acestea.
La inceput organizarea biroului a mers pe birouri individuale, total separate cu propria use, pentru ca in perioada ulterioara sa se treaca la birourile separate pe trei laturi de pereti la inaltimea umerilor. Oferind o deschidere catre biroul general. Apoi, in anii 1990, zidurile au cazut complet si a aparut conceptul de organizarea biroului deschis.
Birourile au fost amenajate intr-o singura camera mare si distribuite astfel incat decorarea biroului sa promoveze lucrul in echipa si colaborarea. Angajatii s-au bucurat de aceasta deschidere nou descoperita, in timp ce managerii si proprietarii au vazut beneficii in economiile de costuri si flexibilitatea biroului deschis.
Aproape 30 de ani mai tarziu, multe intreprinderi inca cocheteaza cu acest val open-office si descoperirea beneficiilor sale. Dar asta nu inseamna ca ar trebui sa inchizi cat mai multe birouri intr-o camera. Luati in considerare modul in care pot lucra angajatii si modul in care spatiul in ansamblu ii face sa se simta. Pentru ca, in cele din urma, aceste doua concepte de organizarea biroului si decorarea biroului vor influenta calitatea muncii pe care echipa o va produce.
Cum arată biroul perfect? Sfaturi pentru un mediu ideal de lucru
Oferiti acces usor la toate partile biroului. Aranjati birourile si mesele in grupuri mici, cu spatiu pe fiecare parte, eliminand senzatia de inghesuiala, ca sardelele in cutie.
”Spargeti” spatiile deschise, deoarece zgomotul si miscarea pot afecta grav concentrarea si productivitatea angajatilor, prin amplasarea de biblioteci, rafturi, plante sau dulapuri de depozitare.
Pastrati mediul de birou fara dezordine, in mintea multora asta inseamna dezorganizat si murdar, putand afecta grav fericirea si productivitatea. Trebuie aranjate cablurile in zona biroului, folosirea a cat mai multa tehnologie fara fir, investiti in solutii de stocare, minimalizati articolele de pe birou, oferiti fiecarui membru al echipei spatiu de stocare personala si asigurati un agent de curatenie.
Luati in considerare existenta unei mascote la birou. Un studiu recent a aratat ca animalele de companie la locul de munca imbunatatesc echilibrul dintre munca si viata, reduc stresul si hranesc productivitatea. Recompensa este un nivel mai ridicat de fericire si productivitate decat oricand inainte.
Creati o zona de socializare. Socializarea este o componenta cheie a creativitatii. Socializarea are loc de obicei intr-o zona de lounge desemnata unde membrii echipei pot lua o pauza, se pot relaxa, pot conversa cu altii si se pot inspira. Aranjati spatiul pentru grupuri de diferite dimensiuni, includeti canapele, scaune confortabile si mese de diferite dimensiuni.
Incercati sa oferiti membrilor echipei cate o jumatate de ora zilnic pentru pasiunile personale. Cu omniprezenta tehnologiei mobile, angajatii nu mai sunt legati de birourile lor, oferiti echipei o varianta de optiuni de spatiu de lucru si sedere, pentru a mentine creativitatea. Oferiti angajatilor flexibilitatea pe care o doresc, incorporand birouri cu inaltime reglabila, mese pentru mai multe persoane, scaune si o varietate de alte optiuni de sedere in birou mediu.
Organizati iesiri cu echipa. Vineri dupa-amiaza faceti un bilant cu echipa, la o bere sau o sticla de vin. Discutati despre problemele pe care le-ati intalnit, solutiile gasite sau noile procese sau tehnologii care au facut lucrurile mai usoare. Acesta este un mod productiv de a rezolva probleme si de a va inspira in acelasi timp.
O componenta esentiala a unui mediu de birou productiv este prezenta unor zone linistite pentru o mai usoara concentrare. Este recomandata impingerea zonei de lucru linistite intr-un colt sau la un capat al spatiului de birou. Apoi aranjati alte zone in functie de cresterea nivelului de zgomot. Incercati sa pastrati zonele linistite cat mai departe posibil de zonele de colaborare si socializare pentru a preveni ca activitatile din aceasta din urma zona sa distraga atentia celor din zonele linistite.
Creati spatii de colaborare. Colaborarea este vitala pentru succesul afacerii si de aceea este important sa desemnezi un spatiu in mediul de birou, special pentru aceasta activitate. Daca utilizati sectiunea de colaborare doar periodic sau pentru intalniri de echipa, se poate face un tampon excelent intre zona linistita si restul biroului. In caz contrar, pozitionati sectiunea de colaborare intr-o alta zona, astfel incat activitatea de acolo sa nu intrerupa lucrul in zona linistita.
Organizati un spatiu de lectura. Este nevoie de o zona de invatare deoarece instruirea este o componenta esentiala a muncii in secolul XXI. Zona de socializare sau sala de conferinte poate fi dublata ca rol si folosita si pentru zona de formare, unde puteti pune carti de specialitate sau spatiu de testare in functie de domeniul de activitate.
Culoarea in decorarea biroului este un plus important pentru orice mediu de birou. Aceasta poate influenta atmosfera care are afect asupra angajatilor intr-o varietate de moduri. Daca aspectul biroului este patruns de griuri si bronzuri neutre, angajatii se pot simti neinspirati si lenti fara niciun motiv aparent, biroul dominat de culorile inchise ii face pe angajati sa se simta obositi chiar si la prima ora. Pentru a va mentine angajatii plini de energie si implicati, punctati-va biroul cu zone de culoare stralucitoare.
Includeti elemente naturale, ca betonul expus, caramida, podelele din lemn, grinzile de lemn si otelul vopsit, elemente simple de design natural, pentru a face echipa sa se simta mai fericita. Puteti aranja un rand de plante mari pentru a separa o zona de lucru de alta si pentru a alinia pervazurile ferestrelor cu plante mai mici pentru a sparge toate suprafetele dure si plate.
Pastrati mediul de birou curat si fara germeni. Se recomanda o curatenie saptamanala.
Invenția stiloului este un subiect dezbătut pe îndelete în mediul online și care stârnește dezbateri destul de aprinse între pasionații de instrumente de scris. Întrebarea este una foarte complexă și ne străduim în acest articol să facem lumină asupra acestui subiect.
Voi cum așteptați Iepurașul? Ați început pregătirile? În articolul nostru găsiți două idei de decorațiuni de Paște ce se fac foarte ușor, atât de ușor încât chiar și cei mici pot participa la realizarea lor!
Citeste mai multColoratul, una dintre cele mai populare activități recreative din ultima vreme, a câștigat foarte mulți adepți în rândul adulților mai ales pentru că este o metodă foarte eficientă de a combate stresul cotidian. Citește articolul nostru și învață cum să colorezi ca un profesionist.
Citeste mai mult