Papetarie.ro foloseste cookies pentru a tine minte faptul ca v-ati logat pe site si pentru a va putea stoca produsele in cosul de cumparaturi. De asemenea acestea vor colecta statistici anonime, pentru a va oferi si livra functii avansate si continut personalizat de marketing.
Pentru a va putea bucura de intreaga experienta ca vizitator Papetarie.ro este necesar sa fiti de acord cu procesatori de date.
Despre noi Contact FAQ/Help
Tel: 0751 555 333 (L-V, orele 8-16:30) Email: comenzi@papetarie.ro
Blog Reduceri&Promotii

Cum schimba spatiile si conceptul de coworking dinamica de lucru la birou


Zilele acestea putem chiar sa vorbim despre cat de mult a crescut in Romania conceptul si numarul de spatii de coworking si cum au devenit tot mai bine adaptate la nevoile celor care nu lucreaza intr-un birou fix. Noile generatii considera ca inovarea, creativitatea si initiativa sunt conditiile principale pentru asigurarea performantei in majoritatea posturilor de lucru actuale. Aceste calitati presupun sa fii proactiv si nu reactiv, sa schimbi perspectiva, sa descoperi noi oportunitati, sa-ti imbogatesti cunostintele si abilitatile, sa cunosti oameni noi, sa schimbi postul de lucru fix - static cu unul dinamic, in care se folosesc atat spatii care faciliteaza colaborarea sau concentrarea cat si alte tipuri de zone neconventionale. Aici se regasesc provocarile managementului posturilor de lucru din prezent si premisele ce au creat noile modalitati de lucru ca flex office, coworking, home office partial sau total.

Ce este coworking-ul ?

Prin coworking se inteleg activitatile desfasurate in spatii inchiriate, de obicei individual si pe termen scurt, sau doar pentru anumite activitati, de multe ori, de persoane cu activitati diverse, frecvent complementare, pe care le-ar putea desfasura si de acasa, dar pe care prefera sa le faca intr-un mediu cu mai multe relatii sociale, cu care interfereaza frecvent si profesional. Coworking-ul se defineste prin relatii comunitare importante si exploatarea impreuna a resurselor. Colaborarea este noua cale de imbinare a vietii si a muncii intr-o maniera durabila, este legatura dintre imobiliare, tehnologie si comunitate, care vor defini si modela modul in care se va lucra in viitor.

Wikipedia spune ca coworking-ul este „o adunare sociala a unui grup de oameni care lucreaza in continuare independent, dar care impartasesc aceleasi valori si care sunt interesati de colaborarea cu oameni care pretuiesc sa lucreze in acelasi loc alaturi unul de altul”.

In termenii dictionarului Google este o modalitate de lucru care include „utilizarea unui birou sau a altui mediu de lucru de catre persoane care desfasoara activitati independente sau care lucreaza pentru diversi angajatori, dar in mod normal impartind echipamentele, ideile si cunostintele”.

Spatiul de coworking este definit de Gail Palethorpe, scriitoare si calatoare prin lume, ca locul in care poti sa te agati de o cafea, sa tragi un pui de somn intr-un hamac, sa-ti faci un partener pentru un joc de ping-pong sau sa te afunzi in lumea muncii tale. Aici poti profita de ideile altora; poti capata noi abilitati tehnologice, poti gasi un mentor sau un investitor care crede in ideea ta. Coworking-ul este noul mod de a lucra, cu libertatea de a alege unde vrei sa fii in lume, cand vrei sa lucrezi si cu cine vrei sa te inconjori.

Coworking-ul vizeaza crearea unui mediu de lucru mai bun si, ca rezultat, o modalitate mai buna de a lucra. Spatiile de colaborare ofera mai mult decat spatiu de birou. Sunt centre comunitare, locuri de adunare prietenoase. Atunci cand inchiriati o masa de birou sau o sala de birouri, castigati colegii de munca pentru a va impartasi ideile si care va vor sustine profesional, intr-un mod cum nu gasiti cand lucrati acasa sau in biroul companiei. Coworking va conecteaza la o retea globala de colegi profesionisti.


De ce sunt folosite coworking spaceurile?

Coworking spaceurile sau spatiile de colaborare, datorita mobilitatii, sunt optiunea perfecta pe care o putem alege, deoarece ofera posibilitatea de a creste sau scade numarul personalului din echipa, in functie de cum merge compania, prezinta costuri scazute de instalare datorita infrastructurii comune, conectarea la o comunitate larga la nivel local, relatii multiple cu expertiza interna, mentori si optiuni de finantare, fiind de asemenea platforma ideala pentru lansarea unui nou produs.

Coworking pentru intreprinderile IMM-uri

Pentru IMM-uri folosirea unui spatiu de colaborare este foarte profitabil pentru ca preturile de inchiriere nu sunt foarte ridicate si nici contractele de lunga durata, exista toata logistica necesara pentru conducerea unei afaceri, exista sali de intalnire si bucatarii unde se poate servi o gustare, dar si masina de cafea. Majoritatea spatiilor de colaborare se gasesc in zona centrala de afaceri, cu acces rapid la transportul comun, in apropierea centrelor comerciale, salilor de sport si cafenelelor, unde o inchiriere de spatiu pentru birouri traditionale ar fi un vis „imposibil”.

In calitate de proprietar al unei intreprinderi mici, nu va trebui niciodata sa iti faci griji cu privire la stocarea pe hartie igienica sau la reparatiile WiFi, deoarece totul este inclus.

Este, de asemenea, un mare stimulent pentru atragerea de talente de varf, deoarece spatiile de colaborare deseori desfasoara o varietate de evenimente comunitare, ateliere, pranzuri si alte activitati de pregatire sau sociale pentru membrii lor.

Coworking pentru freelanceri

Spatiile de colaborare folosite de persoanele independente, freelanceri, echivaleaza cu „libertatea”, lucrand cu toate avantajele unui mediu de birou productiv la care se adauga in plus avantajele de a fi parte a unei comunitati de oameni asemanatori. Coworking-ul este un antidot perfect pentru cei care altfel ar fi obligati sa lucreze singuri acasa sau intr-o cafenea zgomotoasa, avand senzatia de izolare. Deoarece spatiile de colaborare sunt pline de oameni interesati si ambitiosi care lucreaza pe toate tipurile de afaceri, aderarea la un spatiu de colaborare este o modalitate excelenta de a-ti face noi prieteni, de a va intalni potentialii clienti si chiar de a va intalni cu noii potentiali parteneri de afaceri.

Coworking pentru corporatii

Intreprinderile mari se gandesc la spatii de colaborare datorita beneficiilor pe care le pot avea angajatii, conectandu-se cu persoane din afara propriilor domenii, lumea va fi mai fericita si productivitatea va creste.

Pentru toti colegii de munca, spatiile de colaborare permit diverse oportunitati de conectare la zi, ceea ce echivaleaza cu o comunitate de potentiali clienti, parteneri, mentori si o multime de talente usor accesibile. Multe intreprinderi organizeaza evenimente legate de sanatate si bunastare pentru a promova un stil de viata echilibrat, cum ar fi sedinte de yoga si sesiuni de meditatie.


Ce se schimba in dinamica lucrului la birou

Varietatea spatiilor de colaborare este nesfarsita, de la spatiile multifunctionale care ofera amenajari flexibile, studiouri de arta vizuala asezate in cladiri industriale renovate, spatii de colaborare concepute intentionat cu minuni ergonomice pentru a va mentine confortabil in timp ce lucrati, la birouri private pentru cei carora le place spatiul, dar care totusi doresc sa se simta legati de ecosistemul mai mare al celor ce muncesc sau de echipele mici de pornire care doresc sa joace in acelasi spatiu.

Spatiul de birouri contemporan arata adesea foarte diferit de cel pe care il stim de acum un deceniu. Activitatile si functiile desfasurate de oamenii din spatiile de birouri s-au schimbat, dar nu in intregime, ci intr-o anumita proportie. Munca in birou este mai putin legata de birou si mai mult de colaborare, folosind tehnologia disponibila in acest moment, flexibilitatea vine si din mobilitatea pe care o ofera reteaua locala si globala la care se face conectarea.

Modalitatea de lucru cu cea mai importanta relationare interumana, cu modalitati de pregatire si dezvoltare personala o are coworking-ul.

Curatenia, securitatea, cafeaua, accesul la internet si curentul electric sunt asigurate de spatiul de coworking, iar tu si ai tai lucrati linistiti in propriul birou.


Articole Similare

5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat,  personal și profesional
5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat, personal și profesional
Citeste articolul
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Citeste articolul
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Citeste articolul
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
Citeste articolul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Citeste articolul