Criza pandemica provocata de noul coronavirus COVID-19 a evidentiat inca odata, daca mai era nevoie, ca unul din cele mai importante aspecte pentru o companie este intretinerea unui birou curat, adica conditii ireprosabile de curatenie si igiena. Coronavirusul afecteaza birourile din intreaga lume. Recomandarile standard pentru prevenirea raspandirii infectiei includ spalarea regulata a mainilor, acoperirea gurii si nasului la tuse si stranut, evitarea contactului cu oricine prezinta simptome de boli respiratorii, cum ar fi tuse si stranut. Oficialii din domeniul sanatatii incearca sa controleze raspandirea virusului prin masuri stricte pe care birourile trebuie sa le integreze in afacerile lor.
In timp ce multe companii s-au indreptat spre munca la distanta, altele lucreaza cu sisteme si reguli de distantare la birou, care sa-i ajute pe toti cei ce lucreaza la un birou curat sa ramana sanatosi cu toate ca impart spatii de lucru comune.
Reguli de baza pentru evitarea raspandirii virusului la birou
Regulile ce vor fi prezentate in continuare sunt menite sa acopere elementele de baza pentru crearea unui mediu de lucru sanatos din punct de vedere sanitar. Credem ca bunastarea la locul de munca se extinde nu doar la curatarea si dezinfectarea biroului, ci si la bune strategii de comunicare si folosire a lucrurilor, la crearea premiselor pentru ca toata lumea sa fie in siguranta.
- Folositi manusi de unica folosinta, halate si o masca atunci cand curatati si dezinfectati suprafetele pe care veti lucra, indepartati-le cu atentie si aruncati-le imediat dupa dezinfectare si eliminati gunoiul.
- Curatati intotdeauna suprafetele inainte de a incepe dezinfectarea. Curatarea cu un detergent sau o solutie de sapun si apa indeparteaza particulele care pot prezenta riscuri de COVID-19 pe suprafete. Acest lucru reduce incarcatura virala inainte de inceperea dezinfectarii, ceea ce ajuta dezinfectantul sa fie mai eficient in uciderea virusului ramas.
- Desi exista o lista de dezinfectanti aprobati, o solutie usor de accesat este inalbitorul de uz casnic in apa, 4 lingurite de inalbitor la un litru de apa, usor de aplicat cu sticla spray. Solutia este buna pentru curatarea podelelor si suprafetelor mai mari.
- Daca utilizati servetele dezinfectante umede, amintiti-va ca pentru a dezinfecta corect, ar trebui sa curatati doar un singur articol, folosind suficiente servetele pentru a va asigura ca suprafata ramane umeda timp de 4 minute.
- Nu amestecati niciodata produsele de curatare si dezinfectare impreuna.
- Curatati si dezinfectati zilnic suprafetele care sunt des folosite din zonele comune, clantele de la usa, intrerupatoarele de lumina, mese, scaune cu spatar, receptoare de telefon si tastaturi, telecomenzi, manere, ecrane tactile, birouri, toalete, chiuvete, lifturi si butoane pentru ele.
- Curatati si dezinfectati echipamentele electronice de semnalizare cu tastatura sau ecran tactil.
Calitatea aerului si sistemele de ventilatie
Criza pandemica provocata de noul coronavirus COVID-19 a aratat importanta calitatii aerului din interior si a masurilor necesare pentru a atenua raspandirea germenilor si a bolilor intr-un spatiu de birouri. Nu numai atat, dar conform unor studii, respiratia unui aer mai bun „a condus la o performanta semnificativ mai buna la luarea deciziilor”, planificarea, pregatirea si strategia din timpul crizelor.
Birourile gazduiesc multe surse de contaminare a aerului, inclusiv compusi organici volatili, de la agenti de curatenie, mobilier si alte materiale, bacterii, mucegaiuri si virusi. Ventilatia slaba agraveaza prezenta acestor contaminanti.
Pentru a mentine mediile interioare sanatoase trebuie ca sistemele de instalatii sanitare, de ventilatie si de filtrare sa filtreze, dilueze si indeparteze agentii patogeni din aerul circulat. Eficienta filtrelor de aer este evidentiata de un indicator reprezentat de un numar, de la 1 la 16, cu cat acest numar este mai mare, cu atat filtrul de aer este mai eficient la indepartarea particulelor. Recomandarile obisnuite includ 13 pentru cladiri de birouri, 14 pentru facilitati medicale si 8 pentru prize de aer exterioare in zonele urbane.
Masuri de distantare sociala in birou
Pentru companiile care au nevoie de angajati la fata locului, distantarea sociala la birou este necesara de la inceput, nu doar dupa ce birourile incep sa se redeschida complet. Obisnuirea devreme cu astfel de masuri va va da timp sa testati ce metoda functioneaza cel mai bine pentru echipa inainte ca toata lumea sa treaca inapoi la munca de birou.
- Limitati persoanele care vin la birou si cand, avand ore flexibile si ture esalonate. Utilizati lucrul in ture, pentru a va gazdui programele de curatare si igienizare intre acestea.
- Utilizati ca instrument de distantare sociala doar birouri de 2 m latime sau mai mult, pentru a vedea ce inseamna distantarea sociala. Permiteti angajatilor sa isi rezerve propriile birouri in functie de ceea ce este disponibil. Determinati capacitatea pe baza distantarii fizice si planificati turele in consecinta.
- Interzice sau mentine vizitatorii la un nivel minim, cu exceptia cazului in care este absolut necesar. Interzice pachetele personale livrate la birou. Livrarea prin curier, gustarile si cafelele din zonele comune, precum si pentru folosirea dulapurilor, trebuie limitate partial, daca nu total in cadrul biroului, pentru a reduce suprafetele folosite in comun.
- Actualizati designul biroului cu ecrane de protectie intre birouri, dar si spatii sociale, amenajari de scaune revizuite, dar si semnalizare directionala, adica marcaje cu sens unic pentru holuri si scari.
- Mentineti intalniri virtuale la birou, reutilizati fiecare sala de conferinte si transformati-o intr-un birou personal si / sau o zona de depozitare.
- Intrare fara atingere, folosind un sistem de control al accesului precum OpenPath, fiecare angajat din birou poate intra in cladire folosind telefonul sau.
Comunicarea si socializarea la locul de munca
In cazul in care trebuie sa coordonati ca o parte din compania sa lucreze de acasa, in timp ce o alta parte din angajati lucreaza de la birou, trebuie sa urmati cateva sfaturi despre cum sa gestionati aceasta situatie de tranzitie:
- Continuati sa furnizati actualizari clare, concise si bine formulate, relevante pentru locatia pe care o aveti, genul de munca, obiectivele de lucru actuale si starea generala a pandemiei. Comunicati in timp util si calm.
- Asigurati-va ca tehnologia fucntioneaza pentru intreaga companie, inclusiv instrumente de comunicare, videoconferintele, management de proiect si colaborare.
- Continuati sa curatati toate spatiile din birou, partajate sau nu, si convingeti pe toata lumea sa isi stearga birourile si echipamentele imediat ce au terminat ziua de lucru. Acest lucru este deosebit de important daca oamenii impart spatii si daca echipele opresc munca la birou.
- Furnizati dezinfectant pentru maini si echipamentul de protectie individuala in cladirea de birouri si asigurati-va ca toata lumea stie unde sa le gaseasca pe amandoua pentru a atenua riscul de raspandire a germenilor.
- Creati un canal de comunicare intern pentru a posta actualizari relevante ale companiei.
- Pastrati consecvent comunicarea in echipa. Colaborarea in echipa este usor sa scada fara interactiunea fata in fata, ceea ce face mult mai critic faptul ca si comunicarea este prioritara prin postari zilnice sau saptamanale, e-mailuri si apeluri video. Acestea fiind spuse, tineti cont de cat timp petreceti din ziua lucratoare pentru a va inregistra prin apeluri video.
- Nu uitati sa pretuiti interactiunile sociale si sa le reluati, dincolo de „discutiile de lucru”. Incurajati intalnirile digitale sub forma de pranzuri in echipa, ore fericite si perioade de nefunctionare de grup prin apeluri video atunci cand este necesar.
- Verificati cu echipa din vreme si destul de des, pentru a evalua ceea ce functioneaza si unde oamenii au nevoie de sprijin suplimentar. Promovati un echilibru in viata profesionala pentru toata lumea, in special pentru parintii care lucreaza.
Invenția stiloului este un subiect dezbătut pe îndelete în mediul online și care stârnește dezbateri destul de aprinse între pasionații de instrumente de scris. Întrebarea este una foarte complexă și ne străduim în acest articol să facem lumină asupra acestui subiect.
Voi cum așteptați Iepurașul? Ați început pregătirile? În articolul nostru găsiți două idei de decorațiuni de Paște ce se fac foarte ușor, atât de ușor încât chiar și cei mici pot participa la realizarea lor!
Citeste mai multColoratul, una dintre cele mai populare activități recreative din ultima vreme, a câștigat foarte mulți adepți în rândul adulților mai ales pentru că este o metodă foarte eficientă de a combate stresul cotidian. Citește articolul nostru și învață cum să colorezi ca un profesionist.
Citeste mai mult