Papetarie.ro foloseste cookies pentru a tine minte faptul ca v-ati logat pe site si pentru a va putea stoca produsele in cosul de cumparaturi. De asemenea acestea vor colecta statistici anonime, pentru a va oferi si livra functii avansate si continut personalizat de marketing.
Pentru a va putea bucura de intreaga experienta ca vizitator Papetarie.ro este necesar sa fiti de acord cu procesatori de date.
Despre noi Contact FAQ/Help
Tel: 0751 555 333 (L-V, orele 8-16:30) Email: comenzi@papetarie.ro
Blog Reduceri&Promotii

Curatenia la birou: Cum trebuie curatat CORECT biroul angajatilor


Curatenia si igiena reprezinta cei mai importanti factori pentru o viata sanatoasa. Mediul in care traim este propice pentru dezvoltarea si inmultirea acarienilor si a bacteriilor, iar curatenia este cea care ne ajuta sa ii evitam si sa ne pastram sanatatea.

La locul de munca ne petrecem cea mai mare parte a zilei, deci nu este surprinzator faptul ca masurile de igiena sunt luate foarte in serios pentru a preveni raspandirea virusilor si a alergiilor. Biroul si toate echipamentele cu care lucram trebuie sa fie perfect curate si intretinute, pentru o buna desfasurare a activitatilor zilnice. Curatenia este vitala si trebuie efectuata periodic, cu produse profesionale, special concepute pentru a elimina pana la 99.99% dintre bacterii asa cum cere protectia muncii.

In plus, s-a demonstrat ca un birou curat afecteaza aspectele legate de productivitate si motivatia profesionala. Un birou curat, nu este un secret pentru nimeni, are impact asupra eficientei si sanatatii angajatilor.

De ce trebuie sa se tina seama pentru a curata corect biroul angajatilor

Gunoiul se arunca zilnic. Este o operatiune de baza foarte importanta eliminarea zilnica a tuturor deseurilor ramase in birou la sfarsitul programului, mai ales daca exista gunoi care genereaza mirosuri sau poate deveni poluant. Pentru aceasta este foarte importanta alegerea unor saci de gunoi adecvati pentru a evita mirosurile neplacute si, de asemenea, trebuie sa fie rezistenti pentru a nu se rupe. Este de asemenea foarte important sa avem in vedere si segregarea gunoiului.

Curata toate suprafetele de lucru. Praful se depunde foarte usor de aceea trebuie sters zilnic. Pentru fiecare zona sau element se vor folosi anumite tipuri de produse adecvate, trebuie doar sa fie de buna calitate si sa dezinfecteze cat mai bine. Este nevoie de o curatenie profunda pentru indepartarea bacteriilor si prevenirea unor posibile focare de infectie.

Curata corect pardoselile. Pentru ca pe pardoseala se strange totul in cele din urma, trebuie curatata pardoseala dupa ce a fost curatate praful si mizeria de pe celelalte suprafete. Este important sa fie curatata mecanic, cu aspiratoare si perii eficiente si de capacitate mai mare. Dupa inlaturarea prafului este indicata si o spalare cu apă și soluții de igienizare a pardoselii.

Dezinfectează echipamentele folosite la comun. In multe birouri se impart zilnic anumite electronice, cum ar fi computerele, imprimantele, telefoanele, ceea ce poate duce la raspandirea virusilor si a infectiilor care fac imposibila desfasurarea corespunzatoare a activitatii. Racelile si afectiunile respiratorii se raspandesc pe cale orala. Telefonul cu siguranta este foarte periculos fiind folosit foarte aproape de gura.


Covoarele sau mocheta, igienizate periodic. Foarte multe birouri utilizeaza covoare sau mochete, pentru ca ele ofera mai multa caldura incaperii. Problema cu ele este ca sunt dificil de curatat si se murdaresc cu usurinta, creand un mediu favorabil acumularii de mizerie, praf si bacterii. Este indicat sa fie folosite utilaje profesionale pentru a indeparta orice urma de praf sau de acarieni, fiind important ca spatiile sa fie aspirate bine, pentru ca murdaria de pe podea si mai ales cea care patrunde in profunzimea covorului creeaza un mediu propice pentru dezvoltarea acestora, ceea ce poate fi un adevarat cosmar pentru persoanele sensibile. Poate o solutie ar fi o curatare cu spalare si uscare profesionala, odata sau de doua ori pe saptamana.

Geamuri curate, lumina din belsug. Ferestrele nu necesita o ingrijire speciala, dar curatarea sticlei lor este importanta pentru a permite luminii naturale sa patrunda in interior. Praful din interior se curata foarte usor, daca sunt spalate de doua - trei ori pe an.

Acorda atentie toaletelor. Cand vorbim despre curatenie la birou, trebuie sa ne reamintim ca total legat de acesta este si toaleta aferenta, care trebuie la randul sau sa aiba un nivel foarte inalt de curatenie si igienizare. La toaleta dezvoltarea bacteriilor poate avea un ritm foarte alert daca igiena nu este facuta corespunzator. Bacteriile colectate pe capacele de toaleta sau dupa robinetii bateriilor de la chiuveta pot ataca sistemul imunitar, pentru a evita aceasta trebuie folosite produse pentru o igienizare perfecta, rapida si eficienta, care reusesc sa faca fata germenilor care devin tot mai rezistenti.

Foloseste produse profesionale de buna calitate. Pentru a avea grijă de igiena angajatilor si totodata a clientilor este recomandat sa faci curatenie si dezinfectie cu produse moderne si eficiente in eliminarea bacteriilor si igienizarea tuturor incaperilor folosite pentru functionarea birourilor.

Curatenia generala trebuie facuta periodic. Pentru a avea grija de toate facilitatile din birou trebuie stiut ca in functie de gradul de utilizare a spatiului, de numarul de angajati, de orele de munca, este nevoie de ingrijire zilnica, saptamanala si pentru altele lunara sau semestriala.

De ce este importanta curatarea biroului

Sanatatea angajatilor este cel mai important motiv pentru care biroul trebuie curatat si igineizat corespunzator. mai ales daca vorbim de open space, mediul de lucru trebuie mentinut cat mai curat ca virusurile sa nu se transmita de la un angajat la altul.

Imbunatatirea productivitatii este de asemenea unul dintre motivele importante pentru care se recomanda un mediu curat, proaspat si placut, unde se poate lucra mult mai relaxat si confortabil, mult mai mult decat intr-un loc neplacut vederii sau simturilor voastre.

Biroul este imaginea firmei si de cate ori intra cineva din afara in birou, un potential client, va judeca functionarea firmei dupa ordinea, curatenia si chiar dupa mirosul intalnit in birou, acestia fiind factori care intervin in impresia pe care si-o poate face o persoana interesata de serviciile firmei.

Biroul reprezinta cartea de vizita a angajatului si a unei companii. Mai ales daca vorbim de birouri unde clientii au acces, cu atat mai mult etrebuie sa acorzi atentie organizarii si curateniei birourilor.


Articole Similare

5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat,  personal și profesional
5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat, personal și profesional
Citeste articolul
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Citeste articolul
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Citeste articolul
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
Citeste articolul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Citeste articolul