Termenul de freelancer a fost inventat de Sir Walter Scott in romanul istoric Ivanhoe pentru a descrie un razboinic medieval mercenar, ca o lance libera, fara stapan. Termenul a fost recunoscut oficial in 1903 de catre diferite autoritati in etimologie, cum ar fi Oxford English Dictionary.
Un freelancer sau liber profesionist este o persoana care lucreaza independent, care desfasoara o profesie fara un angajament pe termen lung cu un angajator. Un freelancer poate fi uneori reprezentat de o firma sau agentie care se ocupa cu gasirea clientilor, sau cu revanzarea serviciilor oferite de el.
Viata de freelancer este una aglomerata, dar nu trebuie inteleasa ca fiind una stresanta. O cariera independenta poate fi de fapt destul de distractiva si, odata ce incepeti sa castigati bani din aceasta munca, este si mai placuta. Mare lucru este ca poti fi un freelancer in aproape orice, si daca si jobul este un hobby, exista o mare satisfactie care vine din faptul ca te simti organizat si productiv.
Lucrul ca freelancer ofera libertate si flexibilitate, care poate fi datorata abilitatilor, dar cu toate acestea, este nevoie de multa disciplina pentru a mentine productivitatea si pentru a obtine rezultate.
Pentru a profita de pozitia de freelancer cand lucrezi in biroul de acasa este bine sa urmezi o lista de rutine si obiceiuri, ce te vor ajuta sa ramai organizat.
Organizarea timpului
Crearea unei rutine. Rutina creeaza spatiu pentru productivitate si creativitate. Pregateste-te pentru succes cu o rutina de dimineata, seara si dupa-amiaza. Cu timpul, acest lucru iti va oferi o structura intuitiva care va ajuta sa te concentrezi asupra muncii. Nu exista nici un mod corect sau gresit de a programa ziua ca un freelancer, doar asigura-te ca mentii o rutina care optimizeaza creativitatea si concentrarea. Daca esti cel mai creativ dimineata, fa aceste proiecte mai intai si activitatile orientate spre sarcini, cum ar fi e-mailurile pentru dupa-amiaza. Cel mai important lucru este sa creezi un program care sa te tina plin de energie si concentrat.
Fa lista de prioritati. Crearea unei liste nu este doar satisfacatoare, ci si o modalitate excelenta de a urmari to-do-urile zilnice si saptamanale. Include actiunile dupa nivelul de prioritate, dar nu uita sa incluzi si actiuni de mentenanta, ingrijire, luarea mesei si antrenamentele. Pastreaza aceasta lista undeva unde o poti accesa foarte usor, in orice moment. Acest lucru te va ajuta sa o actualizezi dupa ce finalizezi fiecare activitate.
Nu amana nicio activitate. Termenele limita, in special termenele autoimpuse, pot fi o modalitate excelenta de a te trage la raspundere si de a nu le amana. Daca iti asumi un proiect independent, stabileste obiective realiste si in timp util. Seteaza termene limita timpurii, astfel incat sa poti face mai multe ciorne si sa obtii feedback de la client, inainte de a fi nevoie de produsul final. Pentru a-ti respecta termenele limita, acorda-ti limite de timp concrete pentru o anumita sarcina si urmareste-le. De asemenea, ar trebui sa programezi check-in-uri frecvente cu clientul pentru a raporta actualizarile de stare, progresele inregistrate si erorile neintentionate.
Utilizeaza calendarul electronic. In afara listei de sarcini ce trebuie facute, calendarul te va ajuta sa iti organizezi programul atat la nivel mare, cat si la nivel mic. Aici, poti sa iti schitezi sarcinile pentru zi, precum si sa trasezi planuri de actiune saptamanale, lunare sau chiar anuale. Poti programa si intalniri, inclusiv zile de nastere si memento-uri pentru informarea clientilor.
Finalizeaza check-in-ul de sfarsit de zi. Dupa fiecare zi, unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poti face ca freelancer este sa iei 5 minute pentru reflectie si pregatire pentru a doua zi. Retine progresul pe care l-ai facut si creaza o noua lista cu ceea ce trebuie facut ziua urmatoare.
Pastreaza un echilibru sanatos intre viata profesionala si cea privata. Foarte important ca freelancer este sa promovezi acest echilibru. Fie ca lucrezi de acasa, dintr-o cafenea sau un birou comun, ca freelancer, poate fi greu sa creezi spatiu intre sarcinile de lucru si sanatatea personala. Asigura-te ca iei in considerare timpul pentru o plimbare sau o alergare, o curatare rapida a casei.
Organizarea lucrurilor in biroul de acasa
Utilizarea unui sistem de evidenta. Este important sa organizezi toate documentele, precum chitante, facturi, contracte, formulare de eliberare, e-mailuri, conturi de client, formulare fiscale, documente juridice de afaceri. Iti recomandam sa le pastrezi atat in sistemele de fisiere fizice, cat si in cele digitale. Ar trebui sa pastrezi fiecare sistem organizat dupa an si cu alte subcategorii de dosare.
Spatiul de lucru trebuie sa fie in ordine. Creeaza o stare de spirit calma si concentrata prin organizarea biroului si crearea unui spatiu de lucru fizic frumos. Fara dezordine ai acces la facilitati ce iti vor permite sa te concentrezi mai bine. Fie ca este vorba de muzica clasica, lumina naturala, un scaun ergonomic sau orice altceva, gaseste ceea ce te face sa te simti productiv si relaxat.
Urmareste-ti finantele. Trebuie sa gasesti un sistem prin care sa iti urmaresti veniturile, un sistem de evidenta care sa gestioneze veniturile, cheltuielile si impozitele, folosind diferite foi de calcul. Acest lucru te poate ajuta sa intelegi mai bine cum castigi si cheltui bani.
Organizarea strategiei de afaceri
Dedica-te la ceea ce poti gestiona. Ocupa-te numai de lucruri unde stii ca poti face lucru de calitate, care te intereseaza si simti ca plata si asteptarile sunt corecte.
Cauta clienti stabili si cultiva relatii profesionale. Prioritizeaza misiunile de munca care ofera mai multe sarcini si cultiva relatiile cu clientii cu care iti place sa lucrezi. Deoarece veniturile freelancerilor pot fi neregulate, asigurarea unui anumit tip de flux de venituri sau de munca la norma poate fi o modalitate excelenta de a ramane stabil, fiind in acelasi timp deschis la alte oportunitati.
Creeaza un plan de actiune pe 3 luni, 6 luni si 1 an. Fii orientat spre obiective pentru ca esti propriul sef, manager si angajat. Asigura toate obiectivele fixate pentru perioadele urmatoare.
Seteaza asteptari realiste pentru saptamana de lucru. Pe baza planului de ansamblu, creaza asteptari pentru saptamana de lucru. Acest lucru te poate ajuta sa structurezi sarcinile zilnice si sa evaluezi cand sa preiei un nou proiect.
Gasiti-va comunitatea. Ca freelancer poti purta multe palarii, dar este obligatorie una de marketing si una de networker. Pe masura ce iti lansezi afacerea, asigura-te ca ramai conectat, participa la evenimente si implica-te in grupuri.
Ramai ocupat si pozitiv. Ca freelancer, vei avea probabil suisuri si coborasuri in fluxul de lucru. Stai ocupat, cu cat lucrezi mai mult, cu atat vei avea mai multa experienta si abilitati pentru a contribui la proiectele viitoare.
Invenția stiloului este un subiect dezbătut pe îndelete în mediul online și care stârnește dezbateri destul de aprinse între pasionații de instrumente de scris. Întrebarea este una foarte complexă și ne străduim în acest articol să facem lumină asupra acestui subiect.
Voi cum așteptați Iepurașul? Ați început pregătirile? În articolul nostru găsiți două idei de decorațiuni de Paște ce se fac foarte ușor, atât de ușor încât chiar și cei mici pot participa la realizarea lor!
Citeste mai multColoratul, una dintre cele mai populare activități recreative din ultima vreme, a câștigat foarte mulți adepți în rândul adulților mai ales pentru că este o metodă foarte eficientă de a combate stresul cotidian. Citește articolul nostru și învață cum să colorezi ca un profesionist.
Citeste mai mult