Papetarie.ro foloseste cookies pentru a tine minte faptul ca v-ati logat pe site si pentru a va putea stoca produsele in cosul de cumparaturi. De asemenea acestea vor colecta statistici anonime, pentru a va oferi si livra functii avansate si continut personalizat de marketing.
Pentru a va putea bucura de intreaga experienta ca vizitator Papetarie.ro este necesar sa fiti de acord cu procesatori de date.
Despre noi Contact FAQ/Help
Tel: 0751 555 333 (L-V, orele 8-16:30) Email: comenzi@papetarie.ro
Blog Reduceri&Promotii

Jobul iti afecteaza sanatatea fara sa stii? Iata la ce ar trebui sa fii atent


Sanatatea si fericirea angajatilor sunt esentiale pentru productivitatea acestora, dar reduc si costurile medicale precum si pe cele de recrutare si retentie. Pentru ca un angajat sanatos inseamna o persoana eficienta, iar obtinerea de performante profesionale este determinata in mod decisiv de starea de sanatate a organismului.

Daca te numeri printre cei care lucreaza „la birou”, adica intr-un spatiu inchis, din cadrul unei cladiri, este bine sa ai in vedere ca exista multe prevederi stricte, in ceea ce priveste sanatatea si securitatea in munca a celor care lucreaza in astfel de conditii, adica reguli de protectia muncii.

Pentru ca un adult petrece in medie 50 la 70% din zi stand asezat la birou apar probleme musculare si de articulatii frecvente datorita acestui stil de viata. Din fericire exista solutii pentru a imbunatati calitatea vietii si a muncii, multe stipulate in regulile de protectia muncii.

Pentru ca jobul sa-ti afecteze intr-o masura mai mica sanatatea trebuie pastrat echilibrul dintre munca si viata personala, care este extrem de important pentru angajati si are efecte directe asupra capacitatii lor de a-si atinge obiectivele si de a prospera. Echilibrul in viata ii face pe angajati mai motivati si mai relaxati la serviciu, ceea ce creste productivitatea si scade numarul de conflicte intre colegi sau intre angajati si management.

Avantajele de a avea angajati care au o viata echilibrata

Efectele pozitive ale unui echilibru real intre viata personala si cea profesionala nu au consecinte doar asupra timpului liber, sanatatii sau starii de spirit a angajatilor, ea se poate observa in rezultatele si performante imbunatatite la locul de munca:

  • Productivitatea creste
  • Concediile medicale sunt tot mai rare si absenteismul scade
  • Oamenii sunt mai fericiti, mai putin stresati
  • Angajatii se simt apreciati si se bucura de un angajator care intelege importanta vietii personale.
  • Sanatatea mentala si starea de bine sunt imbunatatite
  • Angajatii sunt mai implicati, mai motivati si mai loiali

Incurajarea echilibrului dintre viata personala si profesionala a angajatilor va aduce imbunatatiri care sunt observabile atat la nivel de resurse umane, cat si in rezultatele si celelalte planuri ale companiei:

  • Cresterea productivitatii genereaza cresterea competitivitatii
  • Moralul angajatilor este crescut
  • Creste calitatea la nivel serviciilor pentru client
  • Flexibilitatea pe care o dovedesti este apreciata de angajati si este atractiva pentru acestia
  • Ai o echipa unita cu care poti trece peste provocarile si perioadele mai aglomerate ale afacerii
  • Sansele ca angajatii sa plece scad, asftfel costurile cu recrutarea sunt reduse
  • Atitudinea si atmosfera la locul de munca sunt imbunatatite



Cum se poate asigura un echilibru intre viata personala si cea profesionala a angajatilor

Ritmurile biologice umane sunt proiectate sa asigure o eficienta remarcabila a masinariei umane, avand rezerve semnificative si mecanisme de adaptare flexibile. De multe ori acesta este dezavantajul, pentru ca avem impresia ca putem functiona la presiune maxima oricat dorim, lucru ce este imposibil pe termen lung. Trebuie sa intelegem ca este nevoie de un compromis, fortandu-ne posibilitatile pana la un punct optim acceptabil, care sa nu ne strice ritmul normal.

  • Nu evita „pauzele lungi si dese...”

Chiar daca deadline-urile nu-ti permit, in aparenta, sa-ti tragi sufletul, este bine sa alternezi perioadele de concentrare cu pauze de relaxare, cam 10 - 15 minute la fiecare 90 – 120 de minute de munca, adica cam de 4 – 5 ori pe zi. La toate acestea trebuie sa se adauge o ora de pauza la masa de pranz.

  • Asigura o flexibilitate a programului de lucru

Chiar daca programul flexibil este cu adevarat imposibil prin natura activitatii, iar munca de acasa nu se aplica, chiar si cu un program rigid, tot trebuie sa se poata permite angajatilor sa lipseasca in situatii de urgenta, oferind posibilitatea sa recupereze in alta zi sau in weekend.

  • Mentinerea unei bune planificari a sarcinilor

Stresul creste atunci cand angajatii nu stiu la ce sa se astepte pentru ziua de maine ori pentru saptamana de lucru ce-i asteapta. Un program clar, cu termene limita corect atribuite, cu sarcini precise, care nu se schimba in timp nu va modifica echilibrul mental al angajatilor.

  • Acces la salile de sport

Sportul si miscarea de intensitate scazuta si medie sunt remediul perfect pentru a reduce stresul si a recapata energia necesara pentru a merge inainte cu optimism. Angajatii care au grija de corpul si sanatatea lor prin alimentatie si miscare sunt mai productivi.

  • Organizarea de evenimente dedicate angajatilor

O buna metoda de cresterea moralului angajatilor este organizarea de evenimente in echipa, in cadrul carora se pot purta orice fel de subiecte si se pot desfasura orice tip de activitati. Organizate cu regularitate nu se va lasa mult asteptat efectul pozitiv asupra atmosferei la locul de munca dintre colegi.

  • Incurajarea concediilor si a vacantelor

Trebuie incercat ca vacantele si concediile sa fie luate, eventual la timp, iar pe cat posibil aceasta sa se poata face cu acoperirea unei parti din costuri. Concediile si vacantele au ca beneficii cresterea puterii de concentrare si redarea bucuriei de viata.

  • Zile libere neplatite

Indiferent ca e vorba de urgente in familie, evenimente sau cursuri la care isi doreste mult sa participe, planuri neasteptate in programul angajatului, este preferabil sa i se ofere posibilitatea de a lua zile libere neplatite pentru asemenea activitati, cu conditia recuperarii taskurilor.

  • Acces la servicii de ingrijire a copilului

Este foarte important sa fie suportata o parte din serviciile de ingrijire a copilului pentru a scadea stresul angajatilor care sunt parinti si a scadea absenteismul.

  • Crearea unei oaze de relaxare la birou

Viata echilibrata a angajatilor determina in mod decisiv si starea de sanatate a organismului lor.


Performantele profesionale sunt strans legate de sanatatea organismului

  • Efectuarea examenelor medicale obligatorii inainte de incadrarea si repartizarea lucratorilor la posturile de lucru.
  • Instruirea salariatilor cu privire la utilizarea echipamentului cu ecran de vizualizare inainte de inceperea activitatii si ori de cate ori se modifica organizarea sau dotarea locurilor de munca.
  • Planificarea activitatilor lucratorilor astfel incat activitatea zilnica in fata ecranului sa alterneze cu alte activitati.
  • La locurile de munca in spatii inchise trebuie luate masuri pentru a asigura suficient aer proaspat, avandu-se in vedere metodele de lucru utilizate si cerintele fizice impuse angajatilor.
  • In cazul utilizarii unui sistem de ventilare fortata, acesta trebuie sa fie mentinut in stare de functionare. Orice avarie trebuie semnalizata de un sistem de control, daca acest lucru este necesar pentru sanatatea lucratorilor.
  • Daca se utilizeaza instalatii de ventilare mecanica sau de aer conditionat, acestea trebuie sa functioneze astfel incat sa nu creeze disconfort prin expunerea lucratorilor la curenti de aer. Orice depunere sau impuritate ce poate crea un risc imediat pentru sanatatea lucratorilor prin poluarea atmosferei trebuie eliminata fara intarziere.
  • Respectarea igienei mainilor si unghiilor, prin spalarea si desinfectarea obligatorie la inceperea lucrului, la intrarea in birou. Spalarea corecta este realizata cu apa calda, sapun si peria de unghii, iar uscarea acestora se va face cu aer cald sau prosoape de unica folosinta.
  • Este bine ca in birou sa existe multe plante de birou, acestea eliminand toxinele din aer si contribuind la o buna relaxare a angajatilor.
  • Daca cineva din echipa da semne de imbolnavire trebuie trimis de urgenta la doctor si respectiv acasa inainte de a-i molipsi si pe altii.

Cei care mananca la birou sunt supusi unui risc mare de infectare cu diverse virusuri, un studiu recent aratand ca una din patru persoane nu respecta regulile de igiena personala. Din lipsa de timp, in fata monitorului si a tastaturii, multi oameni obisnuiesc sa serveasca fie una sau chiar doua mese din zi, suma acestor situatii facand sa creasca pericolul aparitiei unor boli transmisibile precum gripa.


Articole Similare

5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat,  personal și profesional
5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat, personal și profesional
Citeste articolul
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Citeste articolul
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Citeste articolul
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
Citeste articolul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Citeste articolul