Papetarie.ro foloseste cookies pentru a tine minte faptul ca v-ati logat pe site si pentru a va putea stoca produsele in cosul de cumparaturi. De asemenea acestea vor colecta statistici anonime, pentru a va oferi si livra functii avansate si continut personalizat de marketing.
Pentru a va putea bucura de intreaga experienta ca vizitator Papetarie.ro este necesar sa fiti de acord cu procesatori de date.
Despre noi Contact FAQ/Help
Tel: 0751 555 333 (L-V, orele 8-16:30) Email: comenzi@papetarie.ro
Blog Reduceri&Promotii

Momentul pentru o marire de salariu? Cum ceri corect mai multi bani


Multi romani primesc salarii care sunt cu mult sub nivelul calificarii pe care o au, dar, desi sunt constienti de acest lucru, se tem sa ceara o renegociere. Astfel, ei devin tot mai nemultumiti, iar randamentul lor la serviciu scade; scazand astfel si sansele de-a obtine o marire de salariu sau o promovare.

Cel mai des, angajatii romani nu primesc o marire de salariu pentru ca ezita sa ceara acest lucru. Este adevarat ca renegocierea salariului este o problema importanta si nu trebuie sa ne grabim, pentru ca riscam sa nu obtinem ce ne dorim si chiar sa indepartam acest pas. Alegerea momentului potrivit este esentiala pentru succesul renegocierii.

Cand ar trebui sa cerem o marire de salariu

Atunci cand vrem sa cerem o marire de salariu trebuie sa facem un plan prealabil, pentru a ne asigura ca avem suficiente argumente in favoarea cererii noastre, trebuind sa fim capabili sa explicam de ce meritam acest lucru.

Cele mai bune momente pentru renegocierea salariului pot fi:

  • Dupa aproximativ un an de la angajare.
  • Dupa finalul perioadei de evaluare a performantei angajatilor, desigur, daca evaluarea a fost una pozitiva, asta coincide de obicei cu luna ianuarie, evaluarile fiind finalizate la sfarsitul anului.
  • Dupa ce am avut o performanta deosebita, care nu poate trece neobservata, au fost castigati noi clienti pentru companie, au fost economisiti banii companiei, au fost depasite obiectivele stabilite de sefi, a fost finalizat cu succes un proiect amplu, care a adus multi bani companiei.

Cand sa evitam discutia despre renegociere

Asa cum sunt perioade potrivite pentru a aduce in discutie aspectul renegocierii salariului, tot la fel exista si momente cand este bine sa eviti subiectul unei renegocieri. Acestea sunt perioade de criza economica, momentele in care firma la care lucrezi trece printr-o situatie financiara dificila sau dupa perioada de dupa un val de disponibilizari.

Un angajat care incearca sa obtina o marire de salariu in astfel de situatii nu are nicio sansa s-o primeasca si nu va reusi decat sa lase o impresie neplacuta sefului sau.

Desigur, iese din discutie o renegociere si in cazul in care performantele noastre la locul de munca lasa de dorit sau nu se ridica la nivelul impus de angajator.



Cum ne pregatim pentru negociere

Realizeaza o lista cu toate rezultatele pe care le-ai avut de cand faci parte din companie

Daca vrei cu adevarat o marire de salariu trebuie sa fii pregatit sa ceri acei bani in plus, avand o lista cu toate lucrurile pe care le-ai facut pana acum in companie, rezultate si activitati facute curent, activitati pe care le-ai facut pentru a face economii in cadrul firmei, cum ai indeplinit obiectivele proiectelor pe care le-ai avut de facut, cum ai adus bani in companie sau cum ai eficientizat.

Sunt doar cateva exemple ce ar trebui sa contina o agenda de activitati. Trebuie sa gandesti la specificul jobului tau si sa specifici exact cum ajuti tu compania. Prezentarea pe care trebuie sa o realizezi trebuie sa contina cat mai multe detalii despre fiecare rezultat adus in cadrul companiei asimilate unui grup de activitati cat mai specifice. Daca jobul tau a suferit modificari pe decursul perioadei sau daca ai primit mai multe responsabilitati, acestea trebuie trecute si ele in aceasta prezentare. Vor fi consemnate in prezentare si participarea la cursuri de specializare sau perfectionare in domeniu, eventual cu rezultatele obtinute.

Realizeaza o analiza externa/ interna asupra salariilor din domeniu

Inainte de a merge la angajator pentru a cere o marire de salariu trebuie sa cunosti, evident, ce marire de salariu vrei. Analizeaza salariile din alte firme de pe o pozitie asemanatoare si analizeaza salariile din firma ta pe mai multe joburi, pentru a putea stabili exact care este valoarea reala a muncii tale.

Poti considera pe post de marire de salariu si un barter

Inainte sa mergi la negocieri, asigura-te ca esti pregatit ca daca nu va reusi o crestere neta a salariului sa propui alte bonificatii. Partea cu bonificatiile sa o tii pentru tine si sa o aplici in momentul in care raspunsul sefului este unul negativ cand vine vorba de bani.

Alege timpul potrivit pentru aceasta discutie

Daca in momentul de fata nu ai posibilitatea intocmirii unei agende de activitati, atunci timpul perfect pentru a te intalni cu seful este imediat dupa realizarea unui proiect sau asumarea unor noi responsabilitati, sub nicio forma cred ca nu vrei sa uite ce valoare importanta esti pentru firma. De asemenea, trebuie sa fie o discutie personala cu seful despre marirea de salariu, nu este bine sa facem acest lucru la telefon sau printr-un e-mail; iar cel mai bun loc pentru a purta discutia este biroul lui.

Stabileste o intalnire cu seful

Dupa ce te-ai pregatit cu toate lucrurile mentionate mai sus si dupa ce ti-ai facut curaj, vine momentul in care trebuie sa te intalnesti cu seful. Stabileste o intalnire privata cu seful, programata in calendar, ceea ce-i ofera o importanta mai mare, si propune subiectul astfel incat fiecare dintre voi trebuie sa faca un compromis pentru a ajunge la un WIN-WIN in ambele parti.


Atitudinea este foarte importanta

Nu trebuie sa ameninti cu demisia, nici sa te plangi ca nu ajung banii sau ca sunt probleme personale. Ar fi bine sa mentionam ca ne place acel loc de munca si ca am adus un plus de valoare prin munca noastra si vrem sa facem acest lucru in continuare. Invocand valoarea pe care o aduce munca noastra in companie avem cele mai mari sanse sa obtinem marirea de salariu.

Nu folosi cuvinte precum „cred”, „ar fi bine”, „am vazut si la alti colegi”, „X primeste mai multi bani” sau alte aspecte de acest gen, care sa te faca sa pari nesigur pe ceea ce propui. Explica de ce crezi ca ai adus o valoare in companie si ca vrei ca acest lucru sa se intample si in continuare. Nu adu in discutie partea de altfel de beneficii pana cand seful nu este convins ca nu vrea sa-ti ofere o marire de salariu. Alte beneficii ar trebui sa fie planul B.

Autoevaluarea facuta in fata sefului trebuie sa fie realista si la obiect

Trebuie punctat clar tot ce am facut bine si ce beneficii am adus companiei. Trebuie sa ne asumam, la nevoie, unele responsabilitati in plus, pe care seful ni le poate cere in cazul in care va aproba marirea de salariu.

Cum ne pregatim pentru un refuz

In general este bine sa fim optimisti cand ne facem un plan pentru a cere o marire de salariu, dar trebuie sa fim pregatiti si pentru refuz. Refuzul poate fi cauzat de o slaba pregatire in vederea discutiei, o lipsa a abilitatilor de negociator, o prea usoara renuntare la solicitarea noastra, am cerut prea multi bani sau am cerut renegocierea la un timp nepotrivit.

Chiar si in aceste situatii putem transforma insa esecul intr-o oportunitate ulterioara. Astfel, putem cere sefului nostru un sfat ca sa lucram mai eficient, astfel incat data viitoare sa putem obtine marirea pe care ne-o dorim. Sau putem stabili cu seful nostru o data ulterioara pentru a redeschide acest subiect, atunci cand vom avea mai multe realizari sau cand compania va dispune de mai multe fonduri.


Articole Similare

5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat,  personal și profesional
5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat, personal și profesional
Citeste articolul
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Citeste articolul
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Citeste articolul
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
Citeste articolul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Citeste articolul