Papetarie.ro foloseste cookies pentru a tine minte faptul ca v-ati logat pe site si pentru a va putea stoca produsele in cosul de cumparaturi. De asemenea acestea vor colecta statistici anonime, pentru a va oferi si livra functii avansate si continut personalizat de marketing.
Pentru a va putea bucura de intreaga experienta ca vizitator Papetarie.ro este necesar sa fiti de acord cu procesatori de date.
Despre noi Contact FAQ/Help
Tel: 0751 555 333 (L-V, orele 8-16:30) Email: comenzi@papetarie.ro
Blog Reduceri&Promotii

Produse de igiena si curatenie: minimul necesar la birou pentru orice angajat


Pentru a pastra curatenie la birou este esential sa se respecte standardele de igiena zilnice, atat pentru sine, cat si pentru colegi. Coexistenta, educatia, respectul si a face curatenie la birou sunt aspecte fundamentale in spatiile comune, cum ar fi birourile si anexele lor. Intr-un astfel de spatiu ordinea si igiena sunt definitorii pentru sanatatea angajatilor ce il utilizeaza.

Pentru a stabili o tactica eficienta de a face curatenie la birou este bine sa stabilim cateva reguli:

- Selectarea a ceea ce este cu adevarat util la locul de munca, tot ce poate ocupa loc si ingreuna pastrarea ordinii, respectiv facutul curateniei trebuie eliminat.
- Reorganizarea obiectelor astfel incat sa poata fi mutate cu usurinta, pentru a face usor si rapid loc pentru instrumentele ce desavarsesc procesul de curatenie la birou.
- Curatarea spatiilor la anumite momente in functie de programul standard, la un timp inainte de inceperea sau terminarea programului, pentru a nu fi nimeni deranjat din munca.

Ce inseamna curatenie la birou?

Curatenia la birou constituie suma actiunilor ce reprezinta:

- Curatarea si igienizarea cosurilor de gunoi. Schimbarea sacilor si dezinfectarea cosurilor de gunoi sunt unele dintre cele mai vitale nevoi pentru curatenie la birou. Daca nu curatati pubelele in mod regulat, se elibereaza mirosuri urate si, de asemenea, devin focar de infectie.

- Curatarea prafului de pe mobilier. Praful se aduna usor in birouri, datorita circulatiei intense. Straturi de praf se acumuleaza pe birou, ceea ce necesita stergerea si curatarea regulata a mobilierului.

- Aspirarea si dezinfectarea pardoselii. Lista de verificare pentru curatenie la birou include aspirarea si curatarea podelelor. Vizitatori si angajati circula pe tot parcursul zilei la birou, aducand mult praf si murdarie odata cu ea. Aspirarea podelelor zilnic si spalarea cu un dezinfectant este obligatorie.

- Stergerea obiectelor din sticla. Tabletele si paharele de cabina trebuie curatate zilnic, iar geamurile si alte pahare pot fi curatate saptamanal.


- Curatarea intrerupatoarelor si manerelor. Curatarea si stergerea clantelor, intrerupatoarelor, manerelor si cadrelor usilor in mod regulat poate tine praful, murdaria si bacteriile departe.

- Stergerea telefonului, tastaturii, monitorului si perifericelor. Acestea sunt elementele majore de atractie a prafului si trebuie sterse in mod regulat pentru a evita germenii si infectiile si pentru mai multa curatenie la birou

- Chiuvetele, toaletele si pisoarele. Curatati si igienizati toaleta in mod regulat cu produse igiena si curatenie pentru a mentine biroul fara germeni. Lasati un mediu sanatos sa prevaleze la birou.

- Curatarea frigiderului si a altor aparate de bucatarie. Frigiderele, cuptorul cu microunde, prajitorul de paine si aparatul de cafea trebuie sa fie fara pete si curatate in mod regulat, saptamanal cu produse igiena si curatenie.

Reguli de curatenie ce trebuie aplicate la birou

Studiile efectuate au constatat ca pe butonul de pornire al copiatorului sunt de 4 ori mai multe bacterii decat pe vasul de apa a unui animal de companie, manerul filtrului de cafea avea de 34 de ori mai multe bacterii decat capacul toaletei unei scoli, iar clanta de la usa de intrare in birou avea de 2.5 ori mai multe bacterii decat cea de la usa toaletei. Ideea de baza este ca bacteriile se pot ascunde in cele mai surprinzatoare locuri. Din fericire putem interveni si avem la indemana cateva solutii pentru asta:

- Aerisirea sau schimbarea aerului. O regula buna este deschiderea ferestrelor cand ajungeti la birou, si unde nu este posibil ventilatia mediului de cel putin doua ori pe zi, deoarece in spatii inchise germenii prolifereaza si este foarte dificil sa se evite infectiile. Mai mult decat atat, deschiderea ferestrelor ajuta la prevenirea stagnarii aerului si a aparitiei umiditatii si la formarea mucegaiurilor.

- Spalarea relativ des a mainilor. Cand petrecem mult timp plecati de casa, este o regula buna sa ne spalam des mainile. In drum catre locul de munca, mai ales daca luam transportul public, si in birou in sine, sunt locuri si momente in care avem mainile murdare, pentru ca atingem multe obiecte fara sa realizam.
Spalarea mainilor, in special inainte de mese, este o practica de igiena fundamentala pentru reducerea infectiilor virale si bacteriene. Este important sa evitati aducerea mainilor la gura sau frecarea ochilor cu degetele, dupa ce ati atins computerul, manerele autobuzului, intrerupatoarele sau scaunul de toaleta, de exemplu, dar, in general, in orice situatie riscanta din punct de vedere bacterian.



- Nu reutilizati sticlele de plastic. Pentru utilizarea pentru transport a apei sau o altor bauturi imbuteliate la locul de munca, este important sa se stie ca recipientele din plastic rigide realizate din policarbonat nu ar trebui sa fie utilizate mai mult decat o data, deoarece umplute de mai multe ori, de fapt, elibereaza o substanta, bisfenol, care este daunatoare sanatatii.

- Nu se bea direct din sticla pentru siguranta personala. Este de invatat ca daca bem direct din sticla sa nu atingem sticla cu buzele, doar in cazul in care gatul si dopul sunt sigilate antibacterian. Daca nu bem din paharul cunoscut, incercam sa ne „turnam” bautura direct in gura.

Produse de igiena si curatenie minim necesare la birou

In procesul de curatenie la birou se pot utiliza diverse produse igiena si curatenie:

- O solutie de dezinfectant hidroalcoolic poate fii folosita pentru ca nu avem de fiecare data posibilitatea de a ne spala pe maini. Este o metoda eficienta si rapida de eliminare a germenilor de pe suprafata mainilor. Exista astfel de dezinfectanti pe care ii putem recomanda pentru timpi foarte scurti de actiune, cam in 10 secunde de la aplicare distrugand cam 99.9% din germenii cunoscuti.
- Un gel hidroalcoolic ce contine agent microbian cu efect rapid si substanta emolienta care ajuta tegumentul mainii sa ramana hidratat, este mai eficient decat solutia si de preferat.
- Pastreaza mereu la indemana cateva servetele antibacteriene umede, deosebit de utilizabile in momentul in care mana va apare ca insuficient de curata. Unele au o formula speciala, foarte puternica, ce curata in maxim 30 de secunde de la aplicare pe piele, dezinfectand si protejand in acelasi timp.

- Este la indemana, in caz ca ai ramas fara astfel de servetele sa pulverizezi pe suprafata unui servetel de hartie o solutie dezinfectanta hidroalcoolica cu care sa stergi apoi suprafata dorita.
- Pentru dezinfectarea suprafetelor trebuie sa avem la indemana o laveta din microfibra si de un detergent dezinfectant profesional. Trebuie insa sa constientizam ca sta si in puterea noastra sa ne ocupam de curatarea propriului birou, noi fiind primii interesati in aceasta directie, iar efortul unei a doua „curatare” zilnica este in folosul nostru mai ales ca nu avem nevoie de multe produse igiena si curatenie.

Articole Similare

5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat,  personal și profesional
5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat, personal și profesional
Citeste articolul
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Citeste articolul
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Citeste articolul
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
Citeste articolul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Citeste articolul