Papetarie.ro foloseste cookies pentru a tine minte faptul ca v-ati logat pe site si pentru a va putea stoca produsele in cosul de cumparaturi. De asemenea acestea vor colecta statistici anonime, pentru a va oferi si livra functii avansate si continut personalizat de marketing.
Pentru a va putea bucura de intreaga experienta ca vizitator Papetarie.ro este necesar sa fiti de acord cu procesatori de date.
Despre noi Contact FAQ/Help
Tel: 0751 555 333 (L-V, orele 8-16:30) Email: comenzi@papetarie.ro
Blog Reduceri&Promotii

Viata la birou: Cum sa ai relatii bune cu colegii de job


Viata la birou inseamna 8 ore pe zi, cinci zile pe saptamana alaturi de oameni care sunt foarte diferiti si cu care trebuie sa legi relatii profesionale. Timpul petrecut la birou trebuie sa creeze relatii de interactiune intre oameni in asa fel incat sa se asigure o buna comunicare. Desi conflicte pot aparea oricand este foarte important sa stii cum sa le gestionezi pentru ca viata la birou este dupa cum ti-o faci tu, adica bazata pe relatii profesionale solide.

Viata la birou depinde in primul rand de atitudinea pe care o adopti fata de slujba ta pentru a-ti crea o stare de bine si de multumire sufleteasca, altfel spus este bine sa alegi un loc de munca care sa-ti faca placere sa te trezesti in fiecare dimineata sa mergi la munca. Mediul in care-ti desfasori activitatea, cu cei cu care ai relatii profesionale, te afecteaza atat in plan mental, cat si din punct de vedere al productivitatii. Daca te intelegi bine cu colegii tai de birou, timpul trece mai usor, lucrezi cu mai multa placere si astfel ajungi sa fii mai productiv si sa ai mai mult succes in cariera.

Trucuri simple pentru a avea relatii sanatoase cu colegii de job

Incearca sa-ti cunosti mai bine colegii de job. Fa-ti timp sa vorbesti cu colegii, alegand subiecte care nu au legatura cu munca, facand posibila descoperirea unor interese si pasiuni comune.

Ofera si castiga increderea colegilor. Un mediu pozitiv iti ofera energie pozitiva, o stare de bine si o imbunatatire a starii mentale. Pentru a-ti gasi fericirea si implinirea sufleteasca, ai nevoie de prieteni si relatii profesionale sanatoase cu colegii.

Evita barfa si vorbeste frumos despre colegii tai. La birou exista intotdeauna cineva nemultumit de slujba, de sef, de salariu, de orice, iar acel cineva incearca sa atraga de partea sa cat mai multi adepti. Delimiteaza-te de astfel de persoane si nu intra in conversatii in care se barfeste si nu judeca pe nimeni dupa aparente.

Ofera ajutor colegilor si impartaseste din cunostintele tale. Oferind ajutor unui coleg atunci cand acesta are nevoie, ii vei castiga respectul si vei crea o relatie de incredere cu acesta. Impartaseste din cunostintele tale pentru a crea un mediu pozitiv si propice dezvoltarii personale si profesionale.




Nu te plange sefului de comportamentul vreunui coleg. Risti ca superiorul tau sa te considere un plangacios, barfitor sau paracios. Incearca sa-ti rezolvi problemele cu persoana respectiva si gandeste-te daca nu cumva modul in care vorbesti sau te comporti nu influenteaza atitudinea persoanei respective fata de tine.

Fii sincer si deschis pentru ca o astfel de atitudine este cheia succesului in cariera si in viata. Este mai usor si mai placut sa te apropii si sa dezvolti o relatie cu un om sincer, din simplul motiv ca ai mai multa incredere in el. Sa muncesti cu persoane care nu dezvolta relatii cu colegii este foarte dificil, te consuma psihic si creeaza o stare de tensiune constanta.

Nu uita sa folosesti „multumesc” si „te rog” de cate ori este nevoie. Folosirea lor nu este numai un lucru de bun simt, dar este si o modalitate de a crea o relatie frumoasa, de respect. Aprecierea pe care le-o acorzi colegilor, recunoasterea meritelor lor reprezinta conditii esentiale pentru crearea unor relatii sanatoase la job, bazate pe incredere, sustinere si respect reciproc.

Fii prietenos cu noii colegi. Intereseaza-te daca noul sosit nu are nevoie de un mic ajutor sau de un sfat, pentru a se adapta mai usor jobului si colectivului.

Trateaza problemele cu umor. Cele mai dificile situatii din viata pot fi reparate prin umor, lucru care ar valora mult pentru cei cu care vrei sa imbunatatesti comunicarea.

Relatiile bune cu colegii ti le construiesti singur

E firesc sa ne dorim ca starea de bine sa se manifeste in toate domeniile vietii noastre mai cu seama in viata la birou, care ocupa o buna parte a vietii noastre cotidiene. Starea de bine are un rol deosebit de important si influenteaza relatiile sanatoase in cadrul colectivului, ceea ce determina confortul sau disconfortul, la fel cum relatiile toxice, cu multe conflicte si neintelegeri, contribuie la un dezechilibru si pot chiar sa influenteze sanatatea psihica.

Pentru a avea o relatie buna cu colegii de job este foarte important sa te feresti de tipurile de colegii „toxici” dintre cei cu care imparti spatiul de lucru. Iata cum ai putea actiona pentru a avea o relatie frumoasa cu colegii de birou, indiferent de temperamentul lor:

Colegul fara pixuri si agenda. Desi toti din birou au primit aceleasi instrumente de scris si obiecte de birotica, acest coleg nu are niciodata ceea ce-i trebuie si apeleaza la imprumut, de multe ori uitand sa le inapoieze. Refuza adesea sa recunoasca si initialele aflate pe obiect, ceea ce ar putea sa-l oblige la restituire. Planul de actiune impotriva lui este refuzul de a imprumuta obiecte persoanei respective chiar si un banal pix, el mizand pe retinerea politicoasa a celor din birou de a avea o discutie serioasa cu el.


Colegul care foloseste toate obiectele de birotica din birou fara permisiunea celui in dotarea caruia este alocat si care trimite emailuri sau umbla prin proiecte fara niciun drept. Acest tip de coleg poate strica anumite fisiere iar in final poate duce la o intarziere in predarea lucrarilor. Planul de actiune poate incepe cu parolarea personala a tuturor obiectelor de birotica si acordarea de drepturi conform fisei postului, pastrarea nestiute tuturor a acestor parole si resublinierea de catre seful de birou a drepturilor si indatoririlor fiecaruia.

Colegul care refuza responsabilitati, care nu are nicio vina si nici nu va interveni daca stie ca altcineva va interveni. Este un personaj sters si absent care nu-si asuma nimic din activitatea sa sau a biroului, nu este atent la nimic, caracterizandu-l doar prezenta fizica. Planul de actiune implica sa i se zgaltaie din cand in cand sentimentul de siguranta sfidatoare pe care o afiseaza, reamintindu-i-se ca are responsabilitati si care sunt acestea.

Plangaretul, vampirul energetic reprezinta tipul cere se lamenteaza in permanenta. Activitatea lui preferata este sa gaseasca mereu ceva de comentat, gasind intotdeauna justificari pentru asta. Planul de actiune impotriva lui este de a nu incerca sa-l vindeci de pesimism, negativitate sau plangeri „justificate”. Aproba-l din toata inima si chiar solidarizeaza-te cu el, deci fa-i jocul.

Istericul, nevropatul este colegul care face mult zgomot, la care zbieretele si crizele de isterie sunt la ordinea zilei, personajul fiind predispus in orice moment sa depaseasca limitele unei comunicari civilizate si se enerveaza in permanenta nejustificat. Planul de actiune implica sa te pregatesti pentru un adevarat razboi al nervilor, fiind nevoit sa devii mai puternic din toate punctele de vedere, dar mai ales emotional, reaminteste-ti in permanenta ca nu e bine sa pui totul la suflet.

Viata la birou vine la pachet cu bune si rele pentru oricine, solutia este sa incerci sa gasesti intotdeauna partea frumoasa a lucrurilor si sa nu te incrancenezi inutil. Ti-a luat cineva pixul de pe birou? Nicio problemă, pe Papetarie.ro gasesti o multime de instrumente de scris la cele mai bune preturi!


Articole Similare

5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat,  personal și profesional
5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat, personal și profesional
Citeste articolul
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Citeste articolul
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Citeste articolul
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
Citeste articolul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Citeste articolul