Papetarie.ro foloseste cookies pentru a tine minte faptul ca v-ati logat pe site si pentru a va putea stoca produsele in cosul de cumparaturi. De asemenea acestea vor colecta statistici anonime, pentru a va oferi si livra functii avansate si continut personalizat de marketing.
Pentru a va putea bucura de intreaga experienta ca vizitator Papetarie.ro este necesar sa fiti de acord cu procesatori de date.
Despre noi Contact FAQ/Help
Tel: 0751 555 333 (L-V, orele 8-16:30) Email: comenzi@papetarie.ro
Blog Reduceri&Promotii

Vrei un birou #instagramabil? Cele mai bune 10 sfaturi de organizare


Instagramul este o sursa zilnica de inspiratie, unde vedem foarte multe imagini, multe din ele unice, ce pot deveni surse de inspiratie, ce duc la crearea unor colturi „fotogenice”, adica #instagramabile.

Organizarea biroului a fost intotdeauna dificila, mai ales atunci cand vrei unul #instagramabil. Asa cum este lesne de inchipuit sunt foarte multe sfaturi care te pot duce la rezultate multumitoare, dar vom comenta cele mai bune 10 idei si trucuri pentru a obtine o buna organizarea biroului, o buna administrare a spatiului, atat cel de depozitare cat si cel pentru lucru.

Trebuie organizata calea spre productivitate

Poti utiliza aceste idei organizationale pentru a ramane concentrat, productiv si pentru a evita biroul si mintea aglomerate. Ca sa nu mai vorbim ca organizarea biroului iti afecteaza capacitatea de munca, mediul de lucru avand un efect de pierdere a energiei asupra proiectelor, sarcinilor si colaborarii in echipa. Cand totul este ordonat si aranjat esti liber sa creezi. Asta va ajuta sa elimini distractiile, sa fii concentrat pentru a face ceva nou, pentru a lucra la o urmatoare idee mare sau pentru a construi ceva grozav, intr-un mod productiv. Organizarea biroului poate fi cel mai bun lucru facut vreodata.

Sfaturi si trucuri despre organizarea biroului

1. Pastreaza computerul in fata

Pentru a te ajuta sa ramai concentrat in timpul lucrului la birou este de preferat ca ecranul calculatorului sa fie asezat direct in fata scaunului de la birou, si intr-un mod foarte confortabil. Asigura-te ca monitorul sta intr-un mod in care poti sta cu fata spre el, cu spatele sus drept. Ofera-ti suficient spatiu in fata ta. Toate cablurile de legatura trebuie sa fie pozitionate in spatele biroului pentru a nu te deranja sub nicio forma si in acelasi timp sa ai acces usor la ele. Ai grija ca incarcatoarele sa nu iti stea in drum nici ele.


2. Pune lucrurile pe care le folosesti cel mai des langa mana dominanta

Pentru o mai buna organizarea biroului si eficientizare a acesteia trebuie puse la indemana toate lucrurile des folosite, gen telefonul, notesul si creionul lui. La indemana inseamna pe mana dominanta, daca esti dreptaci pe dreapta sau stangaci pe stanga, si asta pentru a avea o miscare mai usor de realizat si a economisi ceva timp. Sertarul pentru cele trebuincioase trebuie sa fie pe aceeasi parte dominanta, pentru a avea acces imediat si comod.

In cazul in care biroul este lipit de perete ai posibilitatea de a amenaja rafturi plutitoare sau chiar un panou de fixare a rafturilor chiar deasupra biroului. Sau chiar fisiere de perete. Aceste optiuni de stocare vor elibera spatiu de birou, iti vor oferi spatiu de stocare nou si vor pastra totusi lucrurile la indemana. Este foarte important sa utilizezi spatiul de pe perete. Daca nu ai mult spatiu de depozitare in birou, solutia ar putea fi un raft plutitor. Cu toate acestea, daca nu ai spatiu liber pe perete, procura-ti o tava de birou pentru stivuire.

3. Pastreaza pe birou doar ceea ce este strict necesar

Incearca sa te limitezi la un singur pix, nu la o intreaga colectie intr-un suport pentru pixuri. Dupa acelasi model, incearca sa pastrezi cateva agrafe, nu o mie. Nu ai nevoie de atat de multe pixuri sau agrafe. Sunt doar niste cateva lucruri de care ai cu adevarat nevoie, pe restul le poti evita.

Ai nevoie de o lampa de birou? Plaseaz-o suficient de departe, astfel incat sa nu devina un obstacol in spatiul de lucru. Ai nevoie de un suport de reviste? Gandeste-te foarte bine daca ai cu adevarat nevoie. Gandeste totul din prisma lui „este important pentru munca ta?” Daca da, numai atunci poate fi pastrat. Ce nu are loc pe birou poate fi tinut intr-un compartiment desemnat sau intr-un organizator birou. Cu toate acestea, aminteste-ti ca un organizator birou sau un accesoriu de birou ar trebui sa te ajute sa ramai organizat si nu numai sa arate frumos biroul. Biroul este doar pentru lucrurile pe care le utilizezi. Restul este doar dezordine. In schimb, utilizeaza dulapul pentru depozitare si pastrarea ordinii. Asa vei mentine cu usurinta un birou organizat.


4. Grupati articole similare impreuna

Pastreaza doar un sertar de birou pentru consumabilele de birou multifunctionale. Este in regula daca foarfecile intra acolo, impreuna cu post-it-urile si banda adeziva. Acum, poti folosi celelalte sertare pentru alte lucruri, cum ar fi acele documente pe care nu ai uitat niciodata sa le arunci sau poate chiar si un sertar desemnat pentru junk food.

5. Scapa de lucrurile personale de la birou

Fotografiile cainelui sau cele cu ultimul Craciun sau cele de la absolvirea copilului, toate sunt completari super memorabile si distractive la tabla de pluta de langa birou. Scoate-le din fluxul de social, nu sunt pentru spatiul de lucru sau pentru birou. Spatiul de lucru este doar pentru a te concentra asupra muncii.

6. Pastreaza doar documente relevante si urgente pe birou

Odata ce un document a fost examinat, ar putea fi aruncat sau depus pentru o mai buna pastrare pe termen lung in arhiva. Trebuie sa visezi la un birou fara hartii in asteptare.

7. Codifica culoarea fisierelor

Se pastreaza numai lucrurile urgente si esentiale. Dar poti face un pas suplimentar si le poti separa in diferite sectiuni cu suporturi de fisiere colorate, organizatoare de fisiere sau sortatoare. De exemplu:

- Rosu este pentru marketing

- Verde este pentru vanzari

- Albastru este pentru creativitate / design

- Galbenul este pentru rapoarte si asa mai departe.


Vei recunoaste rapid o culoare atunci cand ai nevoie de un articol. Personalizeaza listele cu culori diferite pentru a conecta vizual sarcinile si pentru a intelege rapid statutele de activitate sau prioritatile.

8. Controleaza notificarile

Supraincarcarea notificarilor este un lucru real. Notificarile sunt tentante, dar in acelasi timp iti distrag atentia foarte des. Opteaza pentru instrumente precum ClickUp care iti permit sa iti personalizezi notificarile. Un asemenea produs pentru „notificari inteligente” iti permite sa decizi ce fel de actiuni declanseaza notificarile. De asemenea, poti decide cand doresti sa primesti o notificare.

9. Pastreaza spatiul deschis la birou

Pastreaza zona imediat de langa computer in ordine. In acest fel, poti revizui hartiile sau documentele imediat fara a elibera niciun birou sau spatiu de birou si nu tine lucrurile aici prea mult timp. Examineaza-le, editeaza-le, aproba-le si deplaseaza-le.

10. Curata inainte de a pleca

Este un bun obicei de a goli si curata spatiul de lucru inainte de a pleca. Pur si simplu curata in fiecare zi biroul la sfarsitul programului, pentru a obtine un nou inceput perfect ordonat, a doua zi.


Articole Similare

5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat,  personal și profesional
5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat, personal și profesional
Citeste articolul
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Citeste articolul
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Citeste articolul
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
Citeste articolul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Citeste articolul