Intre un birou open space si cel closed space, primul a castigat teren din ce in ce mai mult chiar daca exista, in egala masura, avantaje si dezavantaje. Un birou open space este o zona in care nu exista bariere care sa delimiteze birourile. Un birou open space nu are pereti, cabine, alveole sau alte diviziuni si compartimentari, iar angajatii lucreaza intr-un spatiu comun, la mese de lucru lungi, avand spatii personale, situate la ceva distanta intre ele. Spatiile deschise au zone comune pentru dialog si intalniri.
Un birou open space incurajeaza colaborarea si comunicarea, permite interactiunea dintre angajati si are o amenajare mai putin costisitoare, oferind mai multa lumina naturala in spatiul de lucru, tocmai pentru ca nu exista bariere. Acest tip de amenajare permite contactul continuu intre angajati si favorizeaza conversatiile spontane intre acestia, inclusiv pe subiecte care nu fac obiectul activitatii.
Un alt aspect pe care un birou open space il genereaza, este sentimentul lipsei de ierarhie. In absenta zonelor de lucru inchise, se instituie o atmosfera de „egalitate”, fiind o forma de organizare ideala mai ales pentru companiile care mentin o organigrama plana, cu putine posturi de conducere si un numar mic de superiori. In acest context, birourile deschise permit o supraveghere usoara a angajatilor, iar monitorizarea performantelor acestora se poate face in timp real.
Pentru a valorifica la maximum alegerea unui birou open space este esential sa mobilati si sa decorati spatiul intr-un mod adecvat:
1. Alege scaune ergonomice
Cand se afla la locul de munca, angajatii isi vor petrece probabil cea mai mare parte a zilei stand, la birourile lor, in sala de conferinte, la cantina si asa mai departe. Stand pentru o perioada lunga de timp, in mod regulat, se pot naste o serie de probleme de sanatate, inclusiv dureri articulare, dureri de gat, probleme ale coloanei vertebrale, si boli cardiovasculare pentru a numi cateva.
De altfel exista zicala ca „a sta este noul fumat”. In timp ce angajatii nu sunt in masura sa evite sa stea pentru perioade lungi de timp, folosirea de scaune ergonomice poate ajuta la atenuarea situatiei. Pe langa imbunatatirea sanatatii angajatilor, va veti face o favoare, deoarece studiile indica faptul ca pur si simplu trecerea la scaune ergonomice ajuta la cresterea productivitatii cu peste 17%.
2. Luati in considerare birourile sit-stand
Scopul ar trebui sa fie acela de a oferi angajatilor un loc de munca care sa ofere adaptabilitate si sa poata creste incontinuu. O modalitate de a realiza acest lucru este prin incorporarea de mobilier care este flexibil si poate fi modificat pentru a se potrivi cerintelor in schimbare la locul de munca. Introducerea birourilor sit-stand cu prevederi pentru adaugarea sau reducerea statiilor este un prim pas bun in aceasta directie. In acest fel, angajatii sunt liberi sa-si transforme birourile in spatii colaborative atunci cand este necesar, fara a fi nevoiti sa faca compromisuri cu privire la spatiul sau solutiile lor de depozitare.
In plus fata de beneficiile pentru sanatate asociate cu aceste birouri, acestea au fost gasite utile in asigurarea eficientei ajutand la imbunatatirea starii de spirit a angajatilor prin reducerea tensiunii si a stresului. O tendinta recenta in mobilarea unui birou open space este mobila tip „homey”, un mobilier care sa dea senzatia ca te afli in intimitatea propriei case, mobilata rezidentiala. Aducerea confortului de acasa, cum ar fi canapele, mese de biliard si scaune de bar la locul de munca, poate face ca angajatii care petrec mai mult timp acolo, sa se simta mai relaxati si motivati.
3. Instalati zone de confidentialitate
In timp ce un birou open space vine cu o lista lunga de beneficii, acesta are scoruri scazute in ceea ce priveste factorul de confidentialitate si poate fi o zona unde este greu sa te concentrezi. Acest lucru poate fi frustrant atunci cand angajatii trebuie sa se concentreze pe anumite sarcini, cum ar fi efectuarea unui apel telefonic confidential sau atunci cand incearca sa respecte un termen limita dificil. In astfel de momente, zonele de confidentialitate, cum ar fi o cabina telefonica, pot deveni foarte importante.
Fabricata din materiale de inalta calitate, aceasta cabina este complet personalizabila si vine pre-asamblata. Alegerea finisajelor disponibile faciliteaza imbinarea cabinelor cu tot felul de teme de decor, iar aceste cabine de reducere a zgomotului vin, de asemenea, cu o usa eleganta din sticla si un design ergonomic si confortabil al scaunelor.
4. Creeaza partitii sau zone private folosind pereti mobili
In timp ce absenta peretilor este ceea ce distinge in principal aspectul de birou open space de altele, exista momente in care o partitie sau un perete de confidentialitate poate veni la indemana. Acestea sunt corpuri temporare realizate din materiale translucide si fonoabsorbante, care pot oferi intimitate si pot reduce zgomotul fara a compromite designul biroului deschis.
De obicei suspendate de cabluri, aceste panouri-pereti sunt potrivite pentru instalarea in spatii noi, precum si pentru modernizarea birourilor existente. Paleta de culori neutre si constructia usoara faciliteaza incorporarea acestora in majoritatea modelelor. Un birou open space este posibil intr-un design care abordeaza nevoia de confidentialitate ocazionala prin luarea de dispozitii pentru eliminarea zgomotului si a distragerii atentiei atunci cand este necesar.
5. Alegeti solutii inovatoare de stocare
O preocupare pe care trebuia sa o aveti atunci cand ati optat pentru un birou open space este determinarea optiunilor de depozitare disponibile, deoarece fiecare birou vine cu propriile cerinte de depozitare pentru consumabile de birou, carti si rechizite, pentru a numi numai cateva. Un spatiu de birouri organizat, fara nicio dezordine vizibila, este un loc linistitor si care creeaza, de asemenea, o prima impresie pozitiva asupra vizitatorilor si potentialilor clienti.
Intr-un birou open space, este esential sa oferiti solutii de depozitare fara a bloca liniile de vizibilitate intre angajati in statiile de lucru adiacente. Modele ingenioase care trec peste statiile de lucru cu obstacole minime cum ar fi grinzi si posturi devin populare si ar putea fi perfect.
Cel mai important aspect al unui birou open space este deschiderea la sugestii sau schimbari. O politica a usilor deschise si o deschidere reala catre feedback-ul personalului este cea mai buna modalitate de a imbratisa calitatile acestui tip de spatiu si noua cultura a muncii pe care o aduce. Asigurati-va ca angajatii asteapta cu nerabdare sa vina la locul de munca in fiecare zi, si puteti astfel reduce uzura in timp ce creste productivitatea, asigurand astfel bunastarea si profitabilitatea companiei.
Invenția stiloului este un subiect dezbătut pe îndelete în mediul online și care stârnește dezbateri destul de aprinse între pasionații de instrumente de scris. Întrebarea este una foarte complexă și ne străduim în acest articol să facem lumină asupra acestui subiect.
Voi cum așteptați Iepurașul? Ați început pregătirile? În articolul nostru găsiți două idei de decorațiuni de Paște ce se fac foarte ușor, atât de ușor încât chiar și cei mici pot participa la realizarea lor!
Citeste mai multColoratul, una dintre cele mai populare activități recreative din ultima vreme, a câștigat foarte mulți adepți în rândul adulților mai ales pentru că este o metodă foarte eficientă de a combate stresul cotidian. Citește articolul nostru și învață cum să colorezi ca un profesionist.
Citeste mai mult