Papetarie.ro foloseste cookies pentru a tine minte faptul ca v-ati logat pe site si pentru a va putea stoca produsele in cosul de cumparaturi. De asemenea acestea vor colecta statistici anonime, pentru a va oferi si livra functii avansate si continut personalizat de marketing.
Pentru a va putea bucura de intreaga experienta ca vizitator Papetarie.ro este necesar sa fiti de acord cu Politica de utilizare cookie-uri.
Despre noi Contact FAQ/Help
Tel: 0751 555 333 (L-V, orele 8-16:30) Email: comenzi@papetarie.ro
Blog Reduceri&Promotii

9 sfaturi de design, usor de pus in aplicare pentru biroul de acasa


Exista un sentiment de libertate si relaxare, care vine odata cu munca din confortul propriei case. Nu trebuie sa te trezesti devreme pentru a face naveta, iar prietenii tai blanosi iti pot sta alaturi toata ziua. Dar, pentru ca nu se poate lucra din pat sau de pe canapeaua din living, pentru ca in cele din urma se va dovedi neconfortabila, amenajarea biroului acasa contribuie la separarea vietii personale de cea profesionala, ajutandu-va sa ramaneti concentrat si productiv in timpul orelor de munca.

Biroul de acasa sau spatiul de lucru este foarte important pentru cei ce lucreaza de acasa, fiind un loc in care creativitatea si productivitatea trebuie sa ajunga la cote maxime. Indiferent cat timp petreceti la biroul de acasa, intreaga saptamana de lucru sau doar cateva ore, acest loc trebuie sa fie confortabil si primitor pentru a va face munca mai eficienta. Indiferent daca amenajarea biroului acasa va fi facuta intr-o anexa, un dormitor mic sau doar in coltul unei camere, exista cateva elemente esentiale care trebuie luate in consideratiei.

1. Locatia este foarte esentiala


Ideal ar fi sa existe o delimitare clara intre spatiul de lucru si restul casei, dar biroul nu trebuie neaparat amplasat intr-o camera separata. In majoritatea locuintelor, biroul este incorporat in cadrul unei camere. Cheia pentru alegerea unei bune locatii pentru biroul de acasa este sa te gandesti cand si unde il folosesti pentru a avea conditii optime, a fi departe de fluxul zilnic sau distragerile gospodariei si a nu-i deranja pe ceilalti din familie din rutinele lor cotidiene.

  • Biroul la geam are parte de lumina naturala, putand fi pozitionat in fata unui geam sau in colt, intre mai multe geamuri.
  • Biroul incorporat in mobilierul incaperii trebuie sa aiba culori asemanatoare corpurilor mari de mobilier sau sa fie o combinatie reusita. Un birou lung intre rafturile bibliotecii sau intre dulapurile mobilei din living va parea doar o alta componenta eleganta, fara sa deranjeze in vreun fel designul.
  • Biroul din balcon este potrivit spatiilor mici al balcoanelor inchise si amenajate pentru locuit, cu conditia ca masa de lucru sa aiba dimensiuni generoase si un scaun confortabil.
  • Biroul dintr-o zona a holului se potriveste doar unde exista destul spatiu pentru aceasta idee.
  • Biroul dintr-un corp de mobilier cum ar fi o usa de comoda care prin rabatare in fata creaza o masa de lucru ideala si care oricand poate fi ascunsa. Se potrivesre si unui dulap din biblioteca.
  • Biroul din debara se poate amenaja pe un raft al acesteia, fixat la o inaltime convenabila.


2. Asigurati-va ca dispuneti de suficient spatiu

Pentru ca amenajarea biroului acasa sa fie suficient de confortabila este necesar sa aveti suficient spatiu pentru a va deplasa usor dintr-o parte in alta, si atunci cand va ridicati in picioare sa fie suficient spatiu pentru ca scaunul sa se poata da in spate fara sa va incomodeze. Pentru o mai buna evaluare a spatiului considerati valorile folosite de designerii profesionisti pentru o statie de lucru, si anume de 150 cm latime si 210 cm in adancime.

3. Alegerea unui birou si unui scaun ergonomic si functional este esentiala

Biroul trebuie sa fie suficient de lat, cam 120 cm, pentru a incapea alaturi de computer si orice altceva va este necesar pentru lucru, o imprimanta, o tava pentru documente sau spatiu pentru a lua notite. Daca nevoile tale nu sunt foarte mari se poate ca biroul de acasa sa fie chiar si mai putin lat, cu toate ca majoritatea considera ca un birou cu peste 150 cm latime este foarte confortabil. Problema reala este de cat spatiu real dispuneti. Deoarece biroul de acasa nu este reglabil, trebuie ales unul cu inaltime de 70 la 75 cm, care este un interval acceptabil. Scaunul de birou este recomandat sa aiba inaltimea sezutului reglabila intre 38 si 55 cm pentru ca pozitia spatelui sa fie dreapta, unghiul facut de brat cu antebratul cand scriem la tastatura sa fie de 90⁰ la 100⁰ si monitorul sa fie vazul sub un unghi de minimum 20⁰ la o distanta de 40 la 75 cm. Pe cat posibil investiti intr-un scaun de buna calitate, confortabil si reglabil.

4. Spatiile de depozitare si rafturile sunt importante

Depozitarea este adesea trecuta cu vederea la organizarea biroului, ceea ce va poate afecta serios productivitatea. Cand proiectati biroul de acasa trebuie sa va asigurati ca includeti suficiente rafturi, dulapuri si sertare pentru depozitarea tuturor celor necesare. Luati in considerare fluxul de lucru pe care il aveti, adica ce intra, unde va ramane in timp ce lucrati si unde merge atunci cand este finalizat, si incercati sa folositi rafturile pe care le aveti deasupra mesei de lucru, dulapurile din lateral sau din spate, precum si sertarele pentru organizarea biroului asa cum trebuie. Pastrati activitatea curenta la indemana si localizati locul de depunere in apropiere. Daca aveti nevoie de materiale de referinta, folositi un raft de langa birou pentru a le tine aproape.

5. Pune accent pe lumina din birou

Daca se poate alegeti o locatie cu lumina naturala si chiar cu o vedere relaxanta, biroul de acasa pozitionat in fata ferestrei sau intr-o locatie in care ecranul computerului nu va fi afectat de stralucirea din fereastra fiind ideala. Jaluzelele pot ajuta la reducerea oricarei straluciri fara a intuneca camera. Puteti imbunatati lumina naturala incluzand o oglinda si pastrand majoritatea peretilor intr-o culoare deschisa. O lampa de tavan sau un lampadar cu becuri luminoase, ce ofera o lumina generala buna, sunt binevenite seara. Puteti include o lumina de birou ca lumina suplimentara daca este nevoie.


6. Ascundeti firele si cablurile intr-un mod estetic

Imaginea unui birou infundat in fire care atarna de peste tot este neplacuta si neproductiva, dand impresia de ingalat si sufocant.

  • Adaugati un router wireless pentru a reduce firele la jumatate.
  • Investeste intr-o imprimanta wireless, cat si intr-un mouse si tastatura fara fir.
  • Adaugati un manson in care sa introduceti toate firele ce sunt pe masa de lucru.
  • Atasati firele vizibile la partea inferioara a biroului sau in jos de-a lungul unui picior al biroului.
  • Strangeti firele desfacute de-a lungul podelei, impreuna, intr-un suport canal de cabluri.

7. Accesorizati si personalizati biroul de acasa

Amenajarea biroului acasa este ca nu sa te simti bine si confortabil, fara sa fii constrans de stilul acestuia. Este casa ta si poti sa amenajezi si sa faci organizarea biroului in stilul casei tale, gandindu-te la ce te poate inspira si bucura. O piesa de arta preferata, o colectie de obiecte sau vopsirea intr-o culoare revigoranta vor face ca biroul sa-ti fie mai aproape.

8. Creeati un loc de discutie

Daca prin natura lucrului de acasa ai putea avea clienti pe care trebuie sa-i intalnesti si nu poti face asta lucru in locuri publice, este de preferat cand proiectezi zona biroului sa existe si unul sau doua scaune in plus, pentru a primi astfel de invitati.

9. Aduceti viata biroului de acasa cu plante de interior

Plantele au un efect calmant si te fac sa te simti mai concentrat si mai productiv, oferind si beneficii pentru sanatate, deoarece multe sunt purificatoare naturale de aer. Fiind acasa la tine iti poti alege plantele care iti plac si care iti transmit energie pozitiva.


Articole Similare

5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat,  personal și profesional
5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat, personal și profesional
Citeste articolul
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Citeste articolul
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Citeste articolul
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
Citeste articolul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Citeste articolul