Foarte multi dintre noi, in aceasta perioada au fost obligati sa munceasca de acasa si asta a insemnat in primul rand amenajarea biroului de acasa. Intr-adevar o mare provocare aceasta amenajare, care trebuia sa nu stanjeneasca nici traiul celorlalti membri din casa, dar sa creeze si conditii de lucru suficient de bune. Dupa ce au fost bine cantarite plusurile si minusurile situatiei, dupa ce s-a apreciat lucrul din confortul propriei locuinte, problema a fost trecuta la rezolvate. Insa a fost foarte usor de sesizat ca in tot acest confort se duce lipsa de anumite elemente de organizarea biroului de care puteai beneficia la birou.
Desi aceste obiecte de birou te ajuta in mod direct sau indirect sa fii mai productiv si mai organizat in activitatea ta, nu este absolut necesar sa le cumperi. In schimb, te poti folosi de lucruri mai putin utile din casa pentru a concepe obiecte si accesorii de birou care iti vor eficientiza activitatea remote si organizarea biroului.
Suport de birou pentru creioane si pixuri
Printre cele mai importante obiecte de birou este suportul in care tinem la indemana pixul, creionul, evidentiatorul sau guma de sters, pentru o mai buna organizarea biroului. Acest suport este pe cat de important in viata noastra de birou, pe atat de usor de confectionat.
Suport de creioane din cutii. Poate una din variante este de a gasi o cutie, nu foarte mare, cam de 10 – 12 cm inaltime, precum cele in care sunt impachetate canile sau o cutiuta de lemn care in prezent nu mai are nicio utilitate. Aspectul personalizat se poate obtine daca pictezi suportul in diverse culori sau daca lipesti pe deasupra hartie colorata, sau un material subtire sau faci un model din sfoara lipita.
Suport de creioane din peturi. Un suport in care sa poti tine in afara creioanelor si pixurilor, foarfeca, cutterul, agrafe si pioneze, se poate face foarte usor folosind cateva sticle de plastic cilindrice, eventual de volume diferite pentru a avea diametre diferite. In cele cu diametrul cel mai mic vom pune foarfeca si cutterul. Masori inaltimea si tai gatul sticlei asa fel incat sa ramana fundul sticlei cu inaltimea respectiva, de care ai nevoie.
In functie de cate creioane, pixuri, markere ai de gand sa tii in suport vei alege o sticla cu un diametru pe masura. Vom taia sticla astfel ca partea ramasa sa tina creioanele comod si usor de apucat pentru a fi extrase. Vom putea chiar separa creioanele intr-o sticla, markerele in alta, pixurile in altele, pentru ca organizarea biroului sa fie mai judicioasa. Castigul este ca suportul va avea la final o baza mai mare si nu se va rasturna pe masa, chiar daca este gol.
Vom lipi intre ele aceste „sticle”, toate fiind asezate pe masa la acelasi nivel, in asa fel ca grupul creat sa aiba un design placut. Vom cauta sa punem piese numai pentru ce vom folosi, daca nu folosim agrafe de ce sa facem suport pentru ele. Cel mai bine este ca sticlele sa fie lipite cu ajutorul unui pistol de lipit cu batoane de silicon. Daca nu avem unul, procurarea lui nu ne va face gaura in buget.
Daca se simte nevoia unui suport mai sofisticat si personalizat, inainte de a lipi suporturile intre ele, le vom orna pe fiecare in parte, ori prin vopsire ori putem imbraca suporturile in sfoara de canepa sau oricare alta idee avem. Dupa ornare le vom lipi intre ele.
Daca nu esti foarte priceput si indemanatic, daca nu ai inteles indeajuns explicatiile de aici pentru organizarea biroului, poti achizitiona suporturi de birou dintr-un magazin de papetarie si te poti ocupa doar de a face ceva ce iti pare mai usor de facut.
Suport pentru a tine in sertar instrumentele de scris
Pentru a tine in sertarul biroului instrumentele de scris pe categorii, fara sa le incurcam intre ele, putem face o tavita suport tot din sticle de apa golite, pe care sa le pastram in acest scop de organizarea biroului. Vom lua niste sticle de apa de 0.5 l, toate de acelasi fel, pe care punandu-le culcate pe masa vom decupa partea superioara, asa fel ca sa putem pune de sus pixuri sau creioane sau ce alte instrumente mai avem.
Vom pune cate permite marimea sertarului sa punem si le vom lipii intre ele. Sunt pe piata sticle de apa cu sectiune patrata. Din anumite puncte de vedere o tava pentru instrumente de scris din aceste sticle, de la care obiecte de birou s-a decupat o fata, va fi foarte convenabila in exploatare si chiar aspectoasa daca vrem sa facem obiecte de birou.
O alta varianta a acestei cutii de tinut in sertar instrumentele de scris separate pe categorii este dintr-o cutie de carton, care este ambalajul unei cumparaturi pe care ai facut-o, II iei fundul cutiei, si daca este loc in sertar si capacul acesteia, taind din cutie o inaltime de 4 sau 5 cm. Restul cartonului ramas din cutie va fi folosit pentru a face din el despartituri ale cutiilor.
Foloseste cutii pentru depozitarea documentelor
Daca jobul presupune emiterea de multe documente in format fizic, trebuie sa te asiguri ca acestea vor fi stocate in siguranta pana ce vor putea fi predate sau depuse la sediul firmei. Desi la inceput poate fi usor sa le pastrezi in ordine, pe masura ce acestea se vor aduna, iti va fi tot mai greu sa le tii evidenta si atunci, iti va fi tot mai dificil sa le stochezi. Pentru ca nu ai acces la aceleasi resurse precum cele de la birou, va trebui sa improvizezi.
Pentru a stoca documentele intr-un mod facil si foarte eficient, poti folosi cutiile de pantofi pe care le ai deja in casa, insa nu mai folosesc la nimic. In cazul in care apreciezi ca vei emite un numar mare de acte, foloseste cate o cutie pentru fiecare tip de document. Astfel, poti crea cate un container de arhivare pentru facturi, procese verbale, cereri sau decizii. De asemenea, poti folosi si semne de carte sau bucati de hartie colorata pe post de separatoare, pentru a-ti fi mai usor sa gasesti un anumit document atunci cand ai nevoie de el.
Set tavite documente
Pentru documentele care sunt in lucru ai nevoie sa fie pe masa de lucru un set de cateva tavite in care sa tii aceste documente A4. Ele se pot confectiona foarte usor dintr-o cutie de ambalaj, care sa fie ceva mai mare decat un format A4. Se va inchide bine cutia la fund si deasupra si se va taia partea de sus a cutiei, care sa fie de vreo 5 cm inaltime. Partea ingusta din fata va fi si ea decupata. Restul cutiei va fi pastrata fara o laterala ingusta din fata. Tava decupata de sus va fi prinsa sau lipita de peretii cutiei la o inaltime suficient de mare incat sa permita asezarea documentelor aici. Se va obtine un set de doua tavi pentru pastrat documente in lucru, una deasupra alteia.
Invenția stiloului este un subiect dezbătut pe îndelete în mediul online și care stârnește dezbateri destul de aprinse între pasionații de instrumente de scris. Întrebarea este una foarte complexă și ne străduim în acest articol să facem lumină asupra acestui subiect.
Voi cum așteptați Iepurașul? Ați început pregătirile? În articolul nostru găsiți două idei de decorațiuni de Paște ce se fac foarte ușor, atât de ușor încât chiar și cei mici pot participa la realizarea lor!
Citeste mai multColoratul, una dintre cele mai populare activități recreative din ultima vreme, a câștigat foarte mulți adepți în rândul adulților mai ales pentru că este o metodă foarte eficientă de a combate stresul cotidian. Citește articolul nostru și învață cum să colorezi ca un profesionist.
Citeste mai mult