Papetarie.ro foloseste cookies pentru a tine minte faptul ca v-ati logat pe site si pentru a va putea stoca produsele in cosul de cumparaturi. De asemenea acestea vor colecta statistici anonime, pentru a va oferi si livra functii avansate si continut personalizat de marketing.
Pentru a va putea bucura de intreaga experienta ca vizitator Papetarie.ro este necesar sa fiti de acord cu Politica de utilizare cookie-uri.
Despre noi Contact FAQ/Help
Tel: 0751 555 333 (L-V, orele 8-16:30) Email: comenzi@papetarie.ro
Blog Reduceri&Promotii

Ce sa faci si ce sa nu faci in procesul de onboarding


Antreprenor, HR manager, CEO sau CFO, oricare este rolul tau intr-o companie, cu siguranta, cel putin o data ai fost nou venit intr-o echipa si stii foarte bine cum arata prima zi de munca la un nou job, cat de grea poate fi interactiunea cu mai multi oameni noi in acelasi timp si cat de mare este nevoia de a avea un sprijin in astfel de momente.

Dincolo de prima interactiune, in primele zile sau chiar primele luni de munca avem nevoie de un sprijin care sa ne ghideze, sa ne motiveze si sa ne ajute sa performam. De aceea, procesul de onboarding existent in companie nu ar trebui sa se opreasca dupa cateva zile, ci sa continue chiar si cateva luni, pentru ca noii angajati sa stie exact ce au de facut si care este misiunea lor in echipa.

Strategia ar trebui sa acopere chiar si o perioada inainte ca noul coleg sa vina in organizatie si sa se termine, atunci cand acesta ia decizia de a se reprofila sau pur si simplu de a schimba compania si mediul de lucru.

De ce este important sa existe onboarding intr-o companie

Productivitatea noului angajat creste. Avand in vedere ca metodele si procesele de lucru difera de la o companie la alta, este nevoie de timp ca angajatul sa se familiarizeze iar in perioada de integrare in noua echipa, un mentor care sa-l ghideze si sa-l invete este absolut esential.

Compania devine atractiva si pentru alti candidati. Inainte de a aplica sau a merge la un interviu de angajare ne documentam. Candidatii fac asta, cauta informatii despre mediul de lucru, despre echipa sau manageri. Procesul de onboarding are un impact puternic asupra brandului de angajator, influentand un candidat atunci cand acesta isi cauta un job. Desigur, e bine nu doar sa existe conceptul de onboarding in companie, ci sa si fie pus in practica.

Cultura organizationala devine mai solida. Procesul de onboarding ajuta la mentinerea si imbogatirea culturii organizationale. Oamenii evalueaza oportunitatile de munca ce apar, cultura organizationala de cele mai multe ori facand diferenta, iar existenta unui proces de integrare a noilor angajati, isi demonstreaza in mod clar misiunea, valorile si caracteristicile sale unice intr-o companie.

Creste rata de retentie. Un angajat care se incadreaza perfect intr-o echipa, stie exact ce are de facut si care-i sunt obiectivele, el dorind intotdeauna sa ramana in respectiva companie. Aceasta depinde de strategia de onboarding si de eficienta companiei. O rata mare de fluctuatie a angajatilor duce la costuri mari pentru recrutare, fiind costisitor sa inlocuiesti un angajat care decide sa plece.

Angajatii isi ating mai repede obiectivele. Cel mai important beneficiu, pe care il obtine o companie care are strategii de onboarding bine puse la punct, este rezultatul angajatului si implicarea lui in dezvoltarea businessului. Acest proces ii ajuta nu doar sa se implice, dar si sa obtina performante, oferindu-i directii clare catre obiectivele companiei.


Ce trebuie sa cuprinda procesul de onboarding al companiei

Nu este importanta numai recrutarea si angajarea, de asemenea este foarte importanta si pastrarea angajatilor. Odata gasit omul potrivit trebuie sa va asigurati ca il folositi eficient si pentru aceasta ca experienta lui in companie sa fie una pozitiva si semnificativa.

Comunicati inainte de prima zi de munca a angajatului. Pentru a va asigura ca angajatul incepe prima zi cu o nota pozitiva, cheia este sa-l tineti la curent inainte de a incepe chiar. Dupa ce accepta oferta, anuntati-l cand incepe si la ce se poate astepta in prima saptamana.

Nu trebuie sa opriti verificarea dupa prima saptamana. Trebuie sa furnizati informatii si sa verificati angajatul in mod regulat pe parcursul primului an pentru a avea un impact durabil.

Asociaza noul angajat cu un angajat mai vechi din echipa. Cand un angajat existent prezinta un nou angajat, acesta se va simti probabil mai confortabil si ar putea fi chiar dispus sa puna intrebari pe care, in mod normal, ar putea ezita sa le adreseze conducerii. Angajatii noi ar putea simti ca au multe intrebari, motiv pentru care este bine sa simta ca pot vorbi cu mai multe persoane.

Oferiti noilor angajati un set de bun venit. Kitul poate cuprinde, probabil pe suport electronic, informatii pentru familiarizarea cu istoria si valorile companiei, adresele unde sunt stocate documente generale, manualul companiei, politici, intrebari frecvente si orice documente si proceduri necesare de care ar putea avea nevoie noul angajat.

Definiti succesul cand pregatiti noii angajati. Cand incepe munca, anuntati-l ce inseamna succesul in rolul lui, cu alte cuvinte, spuneti-i cum isi poate stapani meseria si ce trebuie sa faca.

Luati in considerare cadouri de bun venit. Recomandam sa oferiti cadouri nu numai angajatilor care ating etape majore, precum 10 ani in companie, ci si ceva memorabil noilor angajati.

Lasati angajatii sa si proiecteze propriile spatii de lucru. Este un avantaj extraordinar de a da angajatilor libertatea de a lucra intr-un mod care ii ajuta sa exceleze cu adevarat.

Prezentati noi angajati tuturor colegilor, chiar si seniorilor executivi. Nimic nu inlocuieste o primire calduroasa din partea echipei, fiind important ca noii angajati sa se simta conectati la toate aspectele afacerii.


Greseli in procesul de onboarding ce trebuie evitate

Noul angajat trebuie sa gaseasca usor drumul in jurul sistemului companiei, necesar pentru integrarea sa. Fie ca este vorba de problema echipamentului tehnic, a cardurilor de acces la cladiri, sau a instructiunilor de siguranta. Incercati sa centralizati acest proces pe plan intern.

Integrarea eficienta este un proces care dureaza mult timp si nu poate fi finalizat intr-o singura zi. Incercati sa personalizati integrarea si sa o adaptati la nivelul de calificare al noului angajat.

Incercati sa personalizati transferul de cunostinte in contextul acestui onboarding la nivelul noului angajat. Oferiti instruire sau introducere in functie de niveluri sau de calificare.

Integrarea include politici si comportamente de baza in companie. Prezentati clar noului angajat modul in care pozitia sa se incadreaza in companie si cum influenteaza succesul companiei.

Efortul in procesul de integrare este dificil de masurat in termeni de eficienta si, de asemenea, in succes. Incercati sa masurati activitatile cu sens si faceti sondaje pentru a evalua succesul. Acest lucru va permite sa imbunatatiti sau sa modificati activitatile ineficiente si sa asigurati eficienta.

Multi manageri de resurse umane trebuie sa desfasoare activitatile de integrare alaturi de alte sarcini. Drept urmare, multe lucruri devin automate, scurtand astfel suportul individual. Incercati sa nu sariti etape in procesul de onboarding.


Articole Similare

5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat,  personal și profesional
5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat, personal și profesional
Citeste articolul
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Citeste articolul
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Citeste articolul
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
Citeste articolul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Citeste articolul