Ne gandim rareori la importanta accesoriilor de birotica si papetarie de la serviciu si ne dam seama cat de multa nevoie avem de ele abia cand avem de efectuat operatiuni cotidiene pentru a termina o lucrare importanta si ne lipseste o scula obisnuita. Ai nevoie de un pix care sa scrie pentru a semna un contract.
Pentru o buna functionare intr-un birou ai nevoie de produse papetarie dar si produse birotica.
Intr-un birou care este curat si ordonat, bine aerisit si luminat, unde te simti bine, ca la tine acasa, cu siguranta vei da randament maxim. Pentru a pastra atmosfera acestui spatiu, este important sa depozitezi actele intr-un mod ordonat, fara sa se adune in mormane pe birouri.
Daca faci parte dintr-o echipa numeroasa si ai des sedinte de lucru, ar fi indicat sa folosesti plannere si sa te asiguri ca ai tot ce e util in materie de produse papetarie. Pentru conferinte, iti vor trebui un proiector, un ecran de proiectie, table magnetice si alte astfel de materiale de prezentare. Fiecare firma aloca un buget destinat pentru produse birotica, asa ca este foate importanta o lista de necesar pentru rechizite si produse pentru o buna organizare a spatiului de lucru.
Fara indoiala, niciun departament nu poate functiona fara asemenea produse si trebuie sa te asiguri ca oamenii au la dispozitie toate lucrurile de care au nevoie pentru a-si indeplini eficient sarcinile.
Produsele de papetarie strict necesare
Hartia A4 pentru imprimante si copiatoare sau in diferite alte formate. Hartia face parte din categoria produse papetarie de baza in cadrul oricarei afaceri, indiferent de marimea firmei, de volumul de munca ori specificul sau. Cel mai des avem nevoie la birou de hartie pentru a printa anumite documente, contracte, formulare sau pentru a le copia. Mai folosim hartia A4 si notite, schite, planuri sau cereri. Este de preferat sa avem mai multe calitati de hartie, depinzand mult de scopul folosirii. Hartia A3 este folosita in general pentru plotter.
Notite autoadezive sau cuburi de hartie. Printe cele mai simpatice produse papetarie fac parte notitele autoadezive sau post-it-urile care nu ar trebui sa lipseasca niciodata de pe lista de necesar, fiind folosite pentru memo-uri practice si eficiente intr-o zi incarcata. La acestea se adauga cuburile de hartie pentru notite rapide, scurte mesaje lasate colegilor pe birou sau pentru „to-do-list”.
Materialele tipizate. Repertoare sau registre, facturiere si borderouri, bonuri de consum ori transfer, toate aceste materiale tipizate din categoria produse papetarie pot fi extrem de necesare pentru desfasurarea activitatii biroului.
Caiete office pentru insemnari importante. Din categoria produse papetarie pot fi trecute pe lista cateva caiete office, cate unul pentru fiecare angajat. Prevazute cu microperforatii de desprindere a filelor si separatoare color, acestea sunt extraordinar de utile pentru organizarea insemnarilor importante si iti pot fi de mare ajutor atunci cand ramai fara hartie de scris. De asemenea, iti reamintim ca s-ar putea sa mai ai nevoie de dosare si bibliorafturi.
Plicurile si timbre. Asemenea produse papetarie cum sunt plicurile sunt pur si simplu esentiale, in diferite forme si marimi, pentru corespondenta firmei sau pentru expedierea coletelor.
In functie de specificul firmei sau biroului din categoria de produse papetarie mai pot fi trecute pe lista hartie milimetrica, hartie de calc, etichete autocolante, folii transparente, carti de vizita, agende de birou sau carnetele notes, separatoare si indexuri pentru dosare.
Accesorii pentru depozitarea documentelor
Pentru ca informatiile si documentele cu care lucrezi pot fi sensibile sau confidentiale, vei avea nevoie si de cateva accesorii pentru depozitarea lor in deplina siguranta. O buna organizare este o regula de aur in orice birou, asa ca trebuie sa iti cunosti aliatii din timp, bibliorafturile, o alta categorie de produse birotica, extrem de utile pentru arhivarea documentelor importante.
Le poti ordona pe culori in functie de importanta si iti poti nota pe ele detalii legate de continut. De departe reprezinta solutia optima pentru aranjarea actelor importante. Mai mult de atat, ofera biroului un aspect curat, ordonat si de incredere. Alaturi de ele mai pot fi mentionate containere de arhivare, folii de protectie pentru documente, tavi sau suporturi pentru documente.
Produsele de birotica de care nu trebuie sa uitam
Instrumente pentru scris. In categoria acestor produse birotica vom intalni creioane, creioane cu mina de grafit, diferite duritati functie de cerere si rezerve mine creion, pixuri cu pasta sau gel, linere, mine de pixuri, makere colorate permanente si de tabla alba, evidentiatoare, corectoare, eventual cerneala.
Accesoriile de birou. Aceste produse birotica, chiar daca sunt cu folosinta ceva mai indelungata, sunt necesare pentru fiecare angajat in parte. Este vorba de capsator, capse, decapsator, foarfece, cutter, agrafe de foi, si cleme de prindere, perforatoare, calculatoare de birou, lipici si banda adeziva, ascutitori, radiere. Tot aici putem sa mentionam riglele, echerele si raportoarele.
Afisare si conferinte. Pentru astfel de produse birotica ne referim la panouri de afisare, table albe magnetice, ecrane de proiectie, videoproiectoare, flipcharturi si rezerve, sau suporturi prezentare.
Masini de birou. Tot produse birotica pot fi si masinile de birou care sunt functie de nevoile si de dotarile specifice firmei sau biroului. Aici vorbim despre distrugatoarele de documente, masinile de legat cu spira, masinile de legat termic, masinile de laminat, ghilotinele si consumabilele pentru acestea, spire de plastic sau metal, baghete de legat coperti si coperti de legat termic, folii de laminat.
Consumabile pentru printere si copiatoare. Chiar daca aceste produse nu sunt oficial produse birotica este bine sa le avem pe lista de cumparaturi pentru buna functionare a biroului. Este foarte important sa cunoastem toate imprimantele si plotterele care le avem de administrat, cate sunt exact, ce tip au si ce consumabile folosesc. Pentru o buna estimare a necesitatii de consumabile trebuie sa avem o apreciere a consumului pe o anumita perioada de timp. Este foarte important sa cunoastem si daca firma producatoare a facut anunturi speciale in legatura cu anumite consumabile, pentru ca de obicei la produsele mai vechi se anunta cu un an sau doi inainte cand se opreste productia.
Atunci cand faci o lista completa de echipare a spatiului de lucru cu produse papetarie dar si produse birotica, asigura-te ca ai cateva tipuri de organizatoare. In caz contrar, risti sa te ingropi in acte! Cel mai bine ar fi sa ai un furnizor de produse de papetarie si birotica, de unde sa poti comanda absolut tot ce ai nevoie, de la pixuri si markere pana la articole de protocol, de curatenie sau diverse accesorii de prezentare si afisare.
Daca le gasesti pe toate intr-un singur loc, cu siguranta va fi mai usor sa gestionezi acest task. Asadar, aceasta ramura de papetarie si birotica, desi pare minora, aduna o multime de accesorii esentiale, fara de care munca la birou ar deveni imposibila!
Invenția stiloului este un subiect dezbătut pe îndelete în mediul online și care stârnește dezbateri destul de aprinse între pasionații de instrumente de scris. Întrebarea este una foarte complexă și ne străduim în acest articol să facem lumină asupra acestui subiect.