Papetarie.ro foloseste cookies pentru a tine minte faptul ca v-ati logat pe site si pentru a va putea stoca produsele in cosul de cumparaturi. De asemenea acestea vor colecta statistici anonime, pentru a va oferi si livra functii avansate si continut personalizat de marketing.
Pentru a va putea bucura de intreaga experienta ca vizitator Papetarie.ro este necesar sa fiti de acord cu Politica de utilizare cookie-uri.
Despre noi Contact FAQ/Help
Tel: 0751 555 333 (L-V, orele 8-16:30) Email: comenzi@papetarie.ro
Blog Reduceri&Promotii

Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business


Ți-ai pregătit mapa de prezentare a propriului business pentru evenimentul ce se apropie? Dar te gândești totuși că pe biroul tău zace de multă vreme o cutie plină cu cărți de vizită? Le-ai strâns de-a lungul timpului, în urma întâlnirilor și conferințelor unde ai participat, însă nu te-ai uitat deloc printre ele? 


Într-adevăr, contactele profesionale potrivite te pot ajuta să îți dezvolți afacerea sau îți deschid ușa către noi oportunități și una dintre cele mai bune ocazii de a-ți extinde șansele de a cunoaște oameni noi este participarea la conferințe și evenimente de networking. Ok, dar ce faci pentru a găsi acel “cârlig” care să atragă persoanele importante pe care vrei să le cunoști? Cum faci ca după întâlnire să ai în mapa de conferință cele mai importante contacte?


Vorbim despre cele mai de succes 7 trucuri despre cum să faci networking într-un mod profesionist și care te vor ajuta să faci o impresie bună la evenimentele de business la care participi:


1. Prezintă-te pe tine și businessul tău într-un mod profesionist


În niciun caz la un eveniment de business nu îți vei ascunde privirea în ecranul telefonului sau al laptopului, postând pe rețelele de socializare diverse informații oricât de relevante ar fi, sau în spatele unei mape de prezentare notând detalii din intervențiile speakerilor - cel puțin nu exclusiv.. Când ai un business nou, scopul principal al acestui tip de eveniment este tocmai socializarea și obținerea de contacte relevante. 

Așadar, dacă ai ocazia să cunoști persoane care se potrivesc cu profilul tău de viitor partener sau client ideal, atunci modul în care te prezinți este foarte important. Să presupunem că i-ai cunoscut, i-ai salutat și le-ai spus cum te numești, mai apoi cum îți prezinți businessul? 

Un studiu efectuat de Microsoft acum câțiva ani a demonstrat că intervalul de atenție mediu este de 8 secunde.

Cu alte cuvinte ai foarte puține șanse să faci o impresie bună înainte ca persoana din fața ta să-și îndrepte atenția către altcineva. Recomandarea specialiștilor este de a formula un răspuns care vorbește despre tine și businessul tău oferind totodată o soluție la problema pe care o are clientul din fața ta. 

Deci, în loc să spui “Sunt X și ofer servicii de consultanță în domeniul comerțului online!” este de preferat să spui “În doar câteva ore, serviciile companiei mele XYZ te pot ajuta să-ți perfecționezi modul în care magazinul tău își prezintă vânzările, indiferent de circumstanțe”.


2. Alege o mapă de conferință de calitate în care să notezi și să aduni toate contactele importante


Poate că în primă instanță te vei gândi că în era digitală, cărțile de vizită sunt un instrument de prezentare desuet, care vor sfârși într-un sertar al biroului. Însă, atunci când mergi să cunoști oameni noi, ai nevoie să creezi în primă instanță o conexiune personală. Acest schimb pe care îl realizezi, menținând contactul vizual și nerefugiindu-ți privirea într-un ecran digital, poate fi definitoriu pentru relația profesională stabilită la evenimentul la care participi. 

Alege o mapă de conferință de calitate, prevăzută cu blocnotes și suport pentru pix, care să-ți permită colectarea tuturor contactelor, dar și notarea unor aspecte importante din timpul discuțiilor. 


3. Nu te autopromova agresiv


Autopromovarea la un eveniment și în fața persoanelor pe care vrei să le cunoști nu te vor ajuta să faci o impresie bună, mai ales dacă businessul tău este nou. Abordându-i pe alții agresiv și neacordând atenție conversațiilor din jur poate avea un efect negativ. Pregătește-ți dinainte întrebări care te ajută să înveți despre persoanele cu care îți dorești să colaborezi și împărtășește lucruri despre tine și afacerea ta atunci când este momentul oportun, fără să acaparezi discuția cu planurile tale de viitor. 


5. Pune întrebări despre businessul interlocutorului


Atunci când ai prins șansa de a discuta cu persoana pe care voiai de mult să o cunoști, fie că este un model de antreprenor sau un posibil client, asigură-te că îți manifești interesul pentru businessul acestuia prin întrebările potrivite. Se spune că secretul de a fi un bun partener de discuție este să fii un bun ascultător. Așadar, atunci când asculți ceea ce interlocutorul tău are de spus manifești respect față de munca acestuia. De exemplu, pentru a deschide un dialog poți adresa întrebări de genul:


De cât timp lucrați în companie și cum ați ajuns să profesați în acest domeniu?
Care au fost piedicile cu care v-ați confruntat la începutul businessului?
Ce vorbitor de la conferință va atras atenția?
Programul a corespuns așteptărilor dumneavoastră?


6 Nu-ți acapara interlocutorul foarte mult timp


Înainte de a începe să discuți cu oamenii de la eveniment, asigură-te că ai o agendă, unde ți-ai notat persoanele cu care vrei să interacționezi pentru a te asigura că menții discuțiile pe drumul cel bun. Timpul înseamnă bani și dacă vei pierde vremea cu persoane care nu îți aduc valoare companiei va fi în detrimentul tău. Nici interlocutorul tău nu va aprecia dacă îl vei reține prea mult timp, discutând lucruri de complezență. Fii scurt și concis, iar la final mulțumește pentru timpul acordat. În măsura în care se poate, planifică-ți timpul acordat fiecărui interlocutor și subiectele pe care vrei să ale abordezi pentru a afla informațiile de care ai nevoie. 


7. Cere sugestii de contacte 


Unul dintre obiectivele principale ale întâlnirilor de networking nu este doar să întâlnești 1 sau 2 oameni considerați guru în domeniul lor de activitate, ci să te conectezi la rețeaua persoanelor cu care te întâlnești. Așadar, fiecare persoană pe care o cunoști poate să te conducă către alte 4-5 contacte care te pot ajuta să obții informațiile valoroase sau clienții de care ai nevoie. Adresează-le persoanelor pe care le întâlnești rugămintea de a-ți recomanda numele unor oameni cu care ar trebui să vorbești pentru a-ți crește businessul la început de drum.


Acestea sunt câteva dintre regulile de bază care te vor ajuta să reușești în obținerea unor contacte valoroase pentru afacerea ta. Un eveniment de business te poate duce către obținerea de noi clienți, parteneri sau oportunități de dezvoltare, important este să fii prezent acolo!


Articole Similare

5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat,  personal și profesional
5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat, personal și profesional
Citeste articolul
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Citeste articolul
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
Citeste articolul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Citeste articolul
#ViațaDupăȘase sau ce înseamnă work - life balance
#ViațaDupăȘase sau ce înseamnă work - life balance
Citeste articolul