Papetarie.ro foloseste cookies pentru a tine minte faptul ca v-ati logat pe site si pentru a va putea stoca produsele in cosul de cumparaturi. De asemenea acestea vor colecta statistici anonime, pentru a va oferi si livra functii avansate si continut personalizat de marketing.
Pentru a va putea bucura de intreaga experienta ca vizitator Papetarie.ro este necesar sa fiti de acord cu procesatori de date.
Despre noi Contact FAQ/Help
Tel: 0751 555 333 (L-V, orele 8-16:30) Email: comenzi@papetarie.ro
Blog Reduceri&Promotii

Prezentare de succes: 18 reguli de aur cand vorbesti in public



Nu toti suntem in stare de a sustine o prezentare in fata unui public, dar viata ne pune de nenumarate ori in aceasta postura. O prezentare de succes nu inseamna numai vorbit in public si nu tine numai de talentul propriu de orator, cat tine de pregatirea si competenta avuta in respectivul domeniu si totodata de capacitatea de a te pregati si a pune la punct inainte un plan. Pentru vorbitul in public nu este nevoie doar sa conferentiezi un text, ci trebuie sa pregatesti in mare amanunt materialul pentru o conferinta.  

Vorbitul in public este o activitate de comunicare, in cadrul unei companii sau in afara acesteia, care presupune mai mult decat livrarea unor mesaje scrise, implicand transmiterea directa a unor informatii catre un auditoriu mai mult sau mai putin numeros. Fie ca este vorba despre predarea unei lectii la scoala, indiferent de nivel, lansari de produse, evenimente mass-media sau prezentari, persoana desemnata pentru a comunica trebuie sa faca fata provocarii de a sustine un discurs public.

Pentru a da dovada de profesionlism intr-o prezentare de succes trebuie ca in orice moment sa se acorde abilitatii de comunicare o importanta deosebita, astfel incat in timpul avut la dispozitie, minute sau ore, sa se redea esentialul, cu impact maxim asupra auditoriului.

O buna pregatire a discursului si repetarea acestuia sunt cel mai bun remediu impotriva fricii atunci cand ai de vorbit in public, dar pe langa asta, iata sunt cateva reguli de care trebuie sa tii cont pentru a nu da gres:


1. O atitudine pozitiva iti va da curajul necesar. Credinta ca esti bun te va ajuta sa devii un vorbitor si mai bun. Fii sigur ca esti bine documentat si crezi cu adevarat in ceea ce faci.

2. Se evalueaza audienta pentru a pune problema corect. Apreciaza ce informatii spera audienta sa afle de la tine, de ce au venit la prezentare si cu ce idei vor ramane dupa terminarea acesteia. Nu este vorba despre vorbitor si problemele lui, ci numai despre auditoriu.

3. Se alege tema cu responsabilitate. Domeniul despre care vei discuta in prezentare trebuie bine stapanit, daca nu, este nevoie de documentare suplimentara. Trebuie estimat si interesul publicului pentru tema aleasa.

4. Trebuie construit un plan care sa cuprinda titlul, ideea centrala, introducerea, ideile principale, ideile secundare, concluziile si bibliografia. Pregatirea completa este necesara pentru construirea autoincrederii.

5. Trebuie o pregatire temeinica. Nu se astepta pana in ultimul minut pentru a stabili ce vei spune in prezentare. Majoritatea oamenilor au nevoie de un efort de durata pentru pregatire, oricat de talentat este vorbitorul nu poate construi un discurs in cateva minute. Prezentarea trebuie pregatita cu cateva zile inainte, repetate ideile principale in fata oglinzii. De asemenea, trebuie gandite intrebarile si obiectiile care ar putea sa apara din public.

6. Trebuie sa existe pasiune pentru subiectul prezentarii pentru a creste sansele de reusita. Publicul simte cand se vorbeste cu pasiune si receptioneaza mai usor mesajul transmis.

7. Experienta este foarte importanta si de aceea trebuie incercat vorbitul in public cat mai des, profitand de toate oportunitatile, multumindu-te la inceput cu audiente reduse. Cu timpul vei deveni mai bun si vei tine prezentari in fata unor audiente numeroase.

8. Relaxarea inainte de prezentare este esentiala. Trebuie gandit pozitiv, ca subiectul place si este bine pregatit, exista suficienta experienta si sunt numai informatii utile de transmis audientei.

9. Prezentarea trebuie sa reflecte personalitatea vorbitorului, auditoriul intotdeauna vrea sa descopere ce il caracterizeaza pe acesta. Un mic truc este inserarea in prezentare a unor detalii personale, dar nu a celor foarte personale.

10. Prezentarea se incepe cu o afirmatie care sa atraga atentia. Introducerea este cea mai importanta parte a unei prezentari, intrucat ea functioneaza ca un „carlig” care capteaza interesul. De aceea, ea trebuie sa ofere din start solutii la eventualele probleme ale audientei, urmand ca restul prezentarii sa aduca si modalitatile prin care acele solutii pot fi aplicate.



11. Se defineste scopul prezentarii inca de la inceput, vorbitorul oferind informatii din experienta sa, care trebuie sa mobilizeze pentru actiunea ce trebuie efectuata.

12. Se evita cliseele si frazele de umplutura pentru a nu plictisi publicul. Prezentarea se structureaza cu introducere, punctele cheie care trebuie atinse si concluzia. Pentru a fi mai usor de urmarit se poate printa planul si oferi publicului sau afisa pe pe whiteboard, flipchart sau in power point, depinzand de suportul avut pentru prezentare.

13. Atentie la limbajul nonverbal. Nu trebuie gesticulat excesiv de mult, dar nici nu trebuie sa faci prezentarea dintr-o pozitie „de drepti”, fara sa te ajuti deloc de corp. Tinuta trebuie sa fie dreapta, dar nu crispata, ci zambitoare si relaxata.

14. Trebuie spusa o poveste, folosindu-se exemple practice si imagini. Cifrele se retin greu, dar povestile si imaginile plac tuturor. Chiar daca prezentarea se invarte in jurul unor statistici, pot fi folosite exemple practice, scurte povestioare, imagini in legatura cu subiectul prezentarii care sa ajute audienta sa retina informatiile.

15. Se pot intercala glume in prezentare, foarte apreciate de public. Fara a fi explicit o persoana amuzanta, vorbitorul poate insera o poanta buna legata de prezentare la momentul oportun, pentru a relaxa atmosfera.

16. Trebuie realizat contactul vizual cu audienta. De regula, in timpul unei prezentari este bine sa se stabileasca o legatura cu audienta. Se poate privi cateva secunde o persoana ca si cum s-ar vorbi direct cu ea si apoi trecut la alta si la alta mai departe. Nu se priveste in tavan, in podea sau catre suportul de prezentare. Nu se citeste din notite.

17. Trebuie respectat timpul alocat prezentarii. Intarzierile nu plac nimanui, depasirea timpului anuntat va scadea atentia audientei enorm, indiferent de cat de atractiva a fost prezentarea si cat de pasionat este vorbitorul. Daca nu te incadrezi in program poti aduce completari in timpul sesiunii de intrebari si raspunsuri ce urmeaza prezentarii.

18. Trebuie folosite emotiile pentru a produce un surplus de adrenalina care contribuie la energizarea atat a vorbitorului cat si a publicului. Un discurs calm, linistit, fara insufletire, poate fi un esec.

Speram ca vei gasi aceste sfaturi extrem de practice si le vei putea aplica imediat, ele vor avea efectul de a diminua starea de anxietate pe care o are oricine se pregateste de o prezentare si vor aduce rapid reactii pozitive din partea audientei. Papetarie.ro te asteapta cu whiteboard-uri, flipchart-uri si diverse accesorii pentru conferinte pentru a sustine prezentari de succes.


Articole Similare

5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat,  personal și profesional
5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat, personal și profesional
Citeste articolul
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Citeste articolul
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Citeste articolul
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
Citeste articolul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Citeste articolul