“Munca în echipă este capacitatea de a munci împreună pentru a realiza o idee comună, capacitatea de a direcționa realizările individuale spre obiectivele organizaționale. Este sursa ce le permite oamenilor obișnuiți să atingă rezultate neobișnuite.” Andrew Carnegie, cel mai bogat om din lume în 1901
Munca în echipă este, de fapt, o competență care se regăsește în cerințele pentru aproape fiecare job disponibil într-o companie. Specialistul în recrutare analizează această competență pe parcursul procesului de selecție, utilizând diferite mijloace de investigare: întrebări specifice care evaluează capacitatea de inter-relaționare personală și de înțelegere a nevoilor persoanei cu care interacționează. Calitatea de a fi sau nu un bun membru de echipă poate fi un factor legitim de decizie în angajarea ta sau păstrarea ta în companie.
Câteva exemple de comportamente care demonstrează competența și calitatea de a fi bun la a munci în echipă:
• Manifestă interes pentru stabilirea contactelor cu colegii;
• Interacționeză în mod eficient cu angajații în diferite situații;
• Ințelege rolul fiecărei persoane în grup;
• Se concentreză pe obiectivele echipei, nu doar pe obiectivele personale;
• Respectă drepturile și convingerile altora;
• Este empatic cu cei din grup, ascultă și întelege nevoile și sentimentele celor din jur;
• Apreciază și recunoaște participarea activă la realizarea unei acțiuni;
• Încurajează discuțiile deschise, împărtășește idei și sugestii cu colegii.
În general, oamenii nu reușesc să rămână constant 100% logici și raționali, ceea ce înseamnă că trebuie lucrat în domeniul emoțiilor și al stilului unic de lucru al fiecăruia pentru a construi relații mai bune și pentru a câștiga mai multă influență la locul de muncă și pentru a crea un spirit de echipă sănătos. Asta înseamnă că poți regla atmosfera folosindu-te de influența ta asupra celor din echipă. Atenție: nu vorbim despre manipulare.
• Alegerea bătăliilor - principiu al muncii în echipă
La locul de muncă vei găsi o resursă inepuizabilă de probleme generatoare de conflicte în care va fi foarte ușor să-ți risipești energia pentru a împăca pe toată lumea. Pentru a putea crea o echipă este necesar să uiți de toate problemele mărunte și să conteze doar obiectivele pentru care echipa luptă. Răspunde-ți la câteva întrebări în acest scop:
- Care proiecte sunt prioritare?
- Ce victorii doriți să puteți raporta șefului la următorul raport?
- Ce așteptați să obțineți pentru performanțele obținute?
- Ce rezultate vor conta la următoarea promovare?
- Care eforturi vor crea cel mai mare impact asupra echipei lărgite?
Când vine vorba de obiective, este calitate peste cantitate. Odată ce utilizezi aceste întrebări este indicat să alegi o cantitate mică de obiective pentru a le da cu adevărat atenție. Este important să nu exagerezi încercând să realizezi prea multe obiective. Tot timpul vor apărea noi obiective care vor trebui rezolvate și nu se vor alinia scopurilor personale, de aceea este important să existe o flexibilitate în program, astfel încât să te poți concentra asupra obiectivelor cele mai importante.
Fii atent ca fiecare email trimis, fiecare întâlnire la care participi și fiecare conversație pe care o ai să vă ajute să evitați bătăliile care nu vă ajută în îndeplinirea obiectivelor ce vă interesează. Tot ce se întîmplă în jurul, în afara acestor obiective, este doar zgomot și va trebui să decizi căror obiective să le acorzi prioritate. Cu alte cuvinte, să alegi bătăliile care sunt cele mai importante.
• „Tăcerea e de aur”
Nu răspunde la toate provocările, multe din acestea sunt doar vorbe în vânt și suntem supuși acestor lucruri, deoarece suntem incredibil de pasionați de ceea ce facem. Pasiunea pentru muncă poate fi o forță incredibilă, dar orice forță care este depășită poate deveni instantaneu o slăbiciune. Dacă nu ești atent la ce cuvinte îți ies din gură se poate ca în loc să capacitezi energiile să creezi tensiuni. Nu este vorba despre dreptate sau corectitudine când apar astfel de discuții, este vorba despre construirea unui impuls pozitiv spre obiectivele tale, fără a lăsa prostiile să te blocheze.
• Puterea aduce cu sine o mare responsabilitate
Pentru a încheia cu psihologia din spatele muncii în echipă trebuie subliniat că puteți utiliza informațiile care vă ajută să vă apropiați mai eficient de obiectivele propuse și pentru a crea o experiență mai bună în creșterea influenței. Cu siguranță poți folosi informațiile pentru a câștiga putere în echipă, putere pentru putere. Trebuie să fii foarte clar în hotărârile luate, dacă vrei să ridici oamenii din echipă sau vrei să împingi oamenii în jos? Când ai putere ai și responsabilitate pe măsură. Odată ce știi ce contribuție aduci la indeplinirea obiectivelor echipei tale, aliniază-te cu aceste dorințe muncii de colectiv, eforturile depuse întorcându-se întotdeauna.
• În echipa ta nu există probleme = mit
Într-o echipă bună fiecare membru își exprimă opinia și-și împărtășește ideile cu ceilalți, decizia este luată în baza unui dialog liber, în care fiecare spune ce gândește, ceilalți ascultând și valorificând opiniile expuse. Sub nici o formă nu se aplică atitudinea dictatorială.
• Construiește încredere - este baza oricarei echipe, iar fără încredere echipa ar deveni doar un grup de oameni care muncesc împreună.
• Stabilește obiective clare pentru că o echipă care nu are stabilite obiective specifice nu are eficiență, toate obiectivele trebuind să fie discutate și fixate de întreaga echipă.
• Analizează progresele echipei printr-o verificare periodică a stadiului în care se afla proiectul, aceasta fiind necesară pentru a analiza progresele înregistrate ce au un efect benefic asupra echipei. Totodată vor fi lămurite orice neînțelegeri apărute pe parcursul derulării proiectului.
• Încurajează cooperarea, nu competiția. Chiar dacă faci parte dintr-o echipă, alături de colegi care aspiră la același nivel ca și tine, trebuie să găsești o modalitate de a colabora cu fiecare dintre ei. Echipa nu va avea succes dacă nu se renunță la orgolii și nu există colaborare între membri.
• Adoptă o atitudine profesionistă când te alături unei echipe, nu uita că nu ești pentru a lega prietenii de durată, ci pentru a munci împreună pentru a îndeplini anumite obiective. Încearcă să treci peste trăsăturile negative ale fiecăruia.
• Apreciază diversitatea care aduce noi modalitați de gândire și poate genera noi idei și decizii mai bune. Ar trebui să te bucuri de diferențele care te individualizează și să apreciezi valoarea pe care acestea o aduc echipei tale.
• Demonstrează-ti entuziasmul, cheia către reușita colaborarii este abordarea cu entuziasm a întregului proiect. Entuziasmul este „contagios” și vă veți simți mult mai bine că faceti parte din respectiva echipă.
• Fiecare membru trebuie să contribuie egal la realizarea obiectivelor aducându-și un aport concret în realizarea obiectivelor. Odată împărțite corect sarcinile, fiecare membru trebuie să fie responsabil pentru îndeplinirea corectă a cerințelor.
• Clarifică responsabilitățile împreună cu membrii echipei pentru a nu apare probleme de neînțelegere a sarcinilor, ce pot duce la neîndeplinirea lor.
Fie că ești responsabil pentru o echipă, fie trebuie să lucrezi în proiect cu mai mulți colegi/parteneri sau ești chiar membrul unei echipe, pune-ți problemele propuse mai sus pentru a face munca în echipă nu doar mai eficientă, ci și mai plăcută. Sunteți împreună într-o misiune comună. Iar misiunile se îndeplinesc când toate rotițele funcționează împreună.
Invenția stiloului este un subiect dezbătut pe îndelete în mediul online și care stârnește dezbateri destul de aprinse între pasionații de instrumente de scris. Întrebarea este una foarte complexă și ne străduim în acest articol să facem lumină asupra acestui subiect.
Voi cum așteptați Iepurașul? Ați început pregătirile? În articolul nostru găsiți două idei de decorațiuni de Paște ce se fac foarte ușor, atât de ușor încât chiar și cei mici pot participa la realizarea lor!
Citeste mai multColoratul, una dintre cele mai populare activități recreative din ultima vreme, a câștigat foarte mulți adepți în rândul adulților mai ales pentru că este o metodă foarte eficientă de a combate stresul cotidian. Citește articolul nostru și învață cum să colorezi ca un profesionist.
Citeste mai mult