Papetarie.ro foloseste cookies pentru a tine minte faptul ca v-ati logat pe site si pentru a va putea stoca produsele in cosul de cumparaturi. De asemenea acestea vor colecta statistici anonime, pentru a va oferi si livra functii avansate si continut personalizat de marketing.
Pentru a va putea bucura de intreaga experienta ca vizitator Papetarie.ro este necesar sa fiti de acord cu procesatori de date.
Despre noi Contact FAQ/Help
Tel: 0751 555 333 (L-V, orele 8-16:30) Email: comenzi@papetarie.ro
Blog Reduceri&Promotii

#ViațaDupăȘase sau ce înseamnă work - life balance


Cele 40 de ore de muncă pe săptămână care reprezintă programul normal de lucru în mai toate țările lumii înseamnă că zilnic petrecem la muncă aproximativ 9 ore, adică 8 ore de muncă și o oră pauza de masă de prânz. Dacă la aceste ore mai adăugăm și timpul petrecut pe drum, până la serviciu și înapoi, ne vom aduce aminte că ziua nu are decât 24 de ore și putem concluziona că este este dificil să vorbim despre „viață” după orele de serviciu.

După o zi de muncă, puţini sunt cei care reuşesc să facă şi ceva în timpul liber, în afara sportului extrem de a butona telecomanda sau de a ieşi în oraș cu prietenii.

Așa am ajuns de la o discuție despre ceva firesc la o dezbatere: există viață după șase? :) 

Suprasolicitarea și stresul asociat muncii îți pot afecta productivitatea și pot avea efecte foarte serioase asupra sănătății.

Unele țări au introdus măsuri care să promoveze un mediu de lucru mai sanatos, în timp ce altele susțin de mai mult timp astfel de politici menite să sprijine sănătatea, fericirea și productivatea angajaților lor. În era tehnologiei, care a dilatat foarte mult programul de lucru, se încearcă promovarea unui echilibru sănătos între muncă și viața privată.

#ViataDupăȘase sau ce înseamnă life work balance

• Angajații francezi nu mai au voie sa dea emailuri dupa ora 18:00. Printr-un acord semnat de patronate și sindicate, angajații din sectorul IT și cel al serviciilor de consultanță sunt încurajați să evite orice activitate de birou, dupa finalul programului. Acest lucru inseamnă că angajații își vor închide telefoanele de serviciu și nu vor mai accesa emailul după ce se încheie ziua de lucru.

• Săptămâna de lucru are 35 de ore în Franța, conform unei legi adoptate în 1998.

Suedia testează, extinzând stilul minimalist, ziua de lucru de șase ore, pornind de la premisa că mai multe ore de muncă nu înseamnă neapărat o mai mare productivitate. Timp de un an, bugetarii vor fi împărțiți în două grupuri, un grup va lucra conform programului tradițional de opt ore pe zi, în timp ce angajații din al doilea grup vor avea un program redus, de șase ore pe zi. Inițiatorii se așteaptă ca un program mai scurt să îmbunătățească eficiența, dar și starea fizică a angajaților, ceea ce înseamnă mai puține zile de concediu medical.

Angajații din Brazilia, Finlanda și Franta își pot lua 30 de zile de concediu pe an pe lângă zilele libere acordate cu ocazia sărbatorilor legale. În Brazilia, Lituania, Finlanda, Franta și Rusia, angajații care au lucrat mai mult de zece ani la aceeași companie beneficiază de cel puțin 40 de zile de concediu.

Life After Work sau Work-Life balance - dezbaterile populare ale secolului XXI

Viața după orele de muncă la serviciu trebuie să însemne un echilibru între datoria față de angajator și responsabilitatea față de propria persoană și de îndatoririle pe care aceasta le are față de familie. Respectarea contractului cu angajatorul realizează standardul de viață al persoanei și a familiei ei, dar totodată banii câștigați nu pot substitui lipsa fizică din activitatea familială de zi cu zi și afecțiunea datorată acesteia.

Unul din secretele succesului constă în a reuși să duci o viață echilibrată, cât mai ferită de haosul zilnic și de stres. Stresul se numără printre cauzele principale ale apariției depresiei, anxietății sau bolilor cardiace, devine evident că înlăturarea lui înseamnă să ne bucurăm mai mult de timpul nostru liber.

“There are times when you should just shut your phone off and enjoy the moment.” (Robert Brooks) 

#ViataDupăȘase sau ce înseamnă life work balance - fără telefon


• Datoria noastră față de angajator se reduce la programul de lucru. Apariția de noi probleme în ultimile minute de program înseamnă o crasă lipsă de respect față de salariat, un management dezinteresat și ineficient, precum și un program de lucru prost alcătuit.

• Trebuie să ne educăm să plecăm de la lucru la terminarea programului și să nu ne mai blamăm că nu facem ore suplimentare, pentru că acestea sunt  parte din timpul nostru liber și al familiei noastre.

• Respectarea programului de lucru înseamnă o mai bună predicție în programul familial și o șansă în plus pentru activități comune, chiar apariția de „ritualuri” la acest nivel.

• Relaxarea după o zi de lucru este foarte importantă pentru sănătate și pentru starea de spirit. Sportul, timpul petrecut în aer liber sau în compania celor dragi sunt metode perfecte pentru a te deconecta după terminarea programului de lucru.

• Terminarea programului de lucru înseamnă să încetezi să te mai gândești la problemele de serviciu, așa cum dimineața, când ajungi la serviciu este indicat să nu te mai preocupe problemele legate de familie. Ideal este să nu discuți cu membri familiei despre jobul tău, o asemenea practică te ajută să te deconectezi, să-ți limpezești gândurile și să ai o interacțiune mai eficientă cu familia sau prietenii.

Odihna de noapte este esențială. 7 -8 ore de somn pe noapte te vor ajuta să faci față unui ritm alert la lucru, să compensezi oboseala și epuizarea, să te concentrezi mai ușor, să găsești soluții la problemele apărute mai ușor și să fi mai creativ.

Câteva minute de meditație zilnică, dimineața sau seara, sunt o ocazie de a regla pulsul, a pune gândurile în ordine și a te elibera de tensiunile acumulate.

• O altă variantă pentru sport, mai liniștită dar poate la fel de eficientă o reprezintă și plimbările în natură, pe jos sau cu bicicleta, singuri, cu prietenii sau familia, care vor aduce întotdeauna sentimentul de concediu. 

#ViataDupăȘase sau ce înseamnă life work balance - ieșiri în natură

• Existența unui hobby, legat de propria persoană sau de viața în familie, poate genera o eliberare foarte eficientă de stresul zilnic.

• Nu tot timpul liber trebuie petrecut la televizor, computer sau tabletă. Lectura reușește să introducă orice persoană într-o lume total diferită de cea de zi cu zi, asigurând deconectarea creierului și mutarea întro lume de aventură sau istorie. Romanul preferat poate salva orice zi obositoare.

Pregătirea și mâncatul mesei de seară împreună cu familia, ajută nu numai prin hrana sănătoasă pe care o reprezintă, dar și prin atmosfera în care se desfășoară și timpul de calitate petrecut în prezența persoanelor iubite, a familiei.

• O baie lungă și fierbinte topește efectiv stresul.

• Este o necesitate să reînvățăm să ascultâm muzică nu numai pe drumul spre muncă, în intimitatea căștilor proprii, ci și acasă, împreună cu familia, într-o atmosferă de bine.

O desprindere de problemele de serviciu, o activitate relaxantă pentru recuperare precum a asculta muzică, a citi o carte sau a face o primbare, duc la o un somn mai odihnitor și menținerea unui echilibru mai bun între viața de la serviciu și cea din familie. Sunt lucruri de bază, dar evaluează tu dacă te bucuri cu adevărat de ele.

“If you’re trying to change a certain script in your life, start small and experience some success. Build from there.” Robert Brooks


Articole Similare

5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat,  personal și profesional
5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat, personal și profesional
Citeste articolul
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Citeste articolul
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Citeste articolul
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
Citeste articolul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Citeste articolul