Papetarie.ro foloseste cookies pentru a tine minte faptul ca v-ati logat pe site si pentru a va putea stoca produsele in cosul de cumparaturi. De asemenea acestea vor colecta statistici anonime, pentru a va oferi si livra functii avansate si continut personalizat de marketing.
Pentru a va putea bucura de intreaga experienta ca vizitator Papetarie.ro este necesar sa fiti de acord cu procesatori de date.
Despre noi Contact FAQ/Help
Tel: 0751 555 333 (L-V, orele 8-16:30) Email: comenzi@papetarie.ro
Blog Reduceri&Promotii

Work life balance: de ce este importanta si cum poti mentine echilibrul


Unul din marile secrete ale muncii de zi cu zi, si in acelasi timp o mare provocare, este work life balance, adica atingerea acelui echilibru perfect intre cariera si familie. Oamenii sunt din ce in ce mai ocupati, ceea ce cauzeaza deseori probleme muncii sau vietii personale. Echilibrul dintre viata personala si viata profesionala implica jonglarea stresului la locul de munca cu presiunile zilnice ale familiei, prietenilor si sinelui. Angajatii moderni solicita un control mai mare asupra vietii lor si un cuvant de spus mai mare in structura locurilor de munca.

Conform unei publicatii recente „cautarea work life balance dintre viata profesionala si viata personala este un proces in care oamenii cauta sa schimbe lucrurile in conformitate cu schimbarile propriilor prioritati, fizice, psihologice sau ambele, si acestea pot fi declansate la randul lor de factori precum varsta, modificari ale conditiilor de munca, cerintele noii tehnologii si un management slab”.

Ce este echilibrul intre viata profesionala si viata personala

In termeni simpli, echilibrul dintre viata profesionala si viata personala este o idee despre faptul ca ai nevoie de timp atat pentru viata profesionala, cat si pentru viata personala, indiferent daca acestea sunt interese legate de familie sau personale. Sa traiesti pentru a lucra sau pentru a trai? Nu pentru toata lumea ziua de munca se termina la sfarsitul zilei de lucru.

Work life balance este lipsa de opozitie intre munca si alte roluri din viata. Este starea de echilibru in care cerintele vietii personale, profesionale si familiale sunt egale. Atunci cand angajatii simt un sentiment de control si proprietate mai mare asupra propriilor vieti, tind sa aiba relatii mai bune cu conducerea si sunt capabili sa lase problemele de munca la locul de munca si acasa numai problemele de acasa. Angajatii echilibrati tind sa se simta mai motivati si mai putin stresati la locul de munca, ceea ce creste astfel productivitatea companiei si reduce numarul conflictelor dintre colegi si conducere.


Companiile care castiga reputatia de a incuraja echilibrul intre viata profesionala si viata de familie au devenit foarte atractive pentru lucratori si vor atrage un fond valoros de candidati pentru noi locuri de munca. Aceste companii tind, de asemenea, sa se bucure de rate mai mari de pastrare a angajatilor, ceea ce are ca rezultat o formare care consuma mai putin timp, mai multa loialitate si un grad mai ridicat de expertiza interna.

Studiile au aratat ca angajatii care au un echilibru pozitiv dintre viata profesionala si cea personala fac o treaba mai buna la locul de munca, astfel incat promovarea acestui echilibru este benefica pentru indivizi si companie.

Cum putem realiza corect un echilibrul intre viata profesionala si viata personala

Pentru un work life balance corect, este nevoie ca atentia sa fie acordata, pe cat posibil, in egala masura celor 4 piloni principali ai vietii noastre, munca, iubirea, sanatatea si hobby-urile. Celelalte activitati, propuneri, contexte, in functie de prioritate si importanta, vor fi refuzate si neglijate.

Hobby-urile vorbesc, de multe ori, mai mult si mai elocvent despre personalitatea avuta decat tot restul CV-ului, deoarece alegerea unui hobby inseamna dedicarea timpului liber si a resurselor proprii unei activitati care ne face placere, care ne relaxeaza si care ne completeaza.

Existenta rubricii hobby-uri in CV nu este deloc intamplatoare si este bine sa-i acordati foarte multa atentie. Este o rubrica pe care trebuie sa o completati cu sufletul, pentru ca daca studiile si experienta sunt „hrana" pentru minte, hobby-urile pot fi considerate „hrana" pentru suflet.


Spunem ca hobby-urile vorbesc mai mult despre omul din noi decat despre profesionistul din noi. De ce spunem asa ceva? In functie de hobby-urile alese, aratam lumii ce caracter avem, ca suntem o persoana singuratica sau una care prefera activitatile de grup, ca suntem o persoana aventuroasa, "a risk taker" sau, dimpotriva, o persoana calculata, o persoana curioasa si cercetatoare sau, o persoana inchisa. Fiecare hobby transmite un mesaj despre omul din noi, in functie de profesie.

Cum ne pot ajuta hobby-urile sa ne dezvoltam cariera si afacerea? Foarte simplu! Prin intermediul lor, ajungem sa cunoastem persoane cu care putem dezvolta relatii profesionale de succes. Mesajul ascuns este ca daca tu faci ce fac si eu, si-ti place ce-mi place si mie, inseamna ca suntem asemanatori si ne vom intelege foarte bine. Daca faceti cu pasiune o activitate, inseamna ca puneti suflet, timp si cunoastere si in profesie, ceea ce va recomanda ca partener de afaceri, nu doar de petrecere a timpului liber. Sunt foarte multe aspectele pozitive pe care hobby-urile le aduc atat in viata profesionala, cat ti in cea personala. Asa cum s-a tot spus, imaginea unui profesionist este un cumul de factori care ne reprezinta, incepand cu tinuta si terminand cu hobby-urile.

Daca ai ca hobby gatitul si asta te tine in work life balance cu familia ta, pentru fiecare data cand vei avea posibilitatea de a le arata bucuria pentru a fi impreuna cu ei si a-ti dovedi totodata dragostea va fi sa cauti ca aceste feluri de a gati sa nu fie comune, sa fie pline de veselie, si mai ales veselie in bucurie, folosind forme de gheata sau de prajituri diferite, un fel de glume culinare. Ouale „ochiuri” de dimineata in forma unui cap de pisica va atrage la fel de multa veselie ca si capul in forma de broasca sau chiar bufnita.


Un infuzor de ceai cu forma de sabie sau arici aruncat in apa, precum in poveste vor bucura cu siguranta pe toata lumea, la fel precum baghetele de vrajitoare, alba sau neagra, in loc de solnite sau infuzorul de ceai ce se scalda in ceaiul tau, fara chiloti. Tot avand un bun work life balance, in viata profesionala si cea personala poti sa faci familia sa inteleaga bucuria de a trai si ca viata sa fie bucuria in care scobitorile sa aiba forma unor pisici jucause sau taco sa fie servite intr-un suport in forma de masina, alaturi de turta dulce ce seamana cu un schelet sau feliatorul de cascaval ca arata ca o cursa de soareci.

Numai cu constientizarea echilibrului intre viata personala si job, adica work life balance, poti fi atat de destins pentru a te bucura de toate momentele in familie si de a-i destinde pe toti ai tai.


Articole Similare

5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat,  personal și profesional
5 moduri în care o tablă de plută te poate face mai organizat, personal și profesional
Citeste articolul
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Lampa pentru birou - alegerea smart în funcție de mediul de lucru
Citeste articolul
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Mapa de conferință a micului antreprenor sau cum te pregătești pentru un eveniment de business
Citeste articolul
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
10 obiecte de birotică pe care le poți transforma în cadouri pentru colegi
Citeste articolul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Mai bine în 2019: 19 principii cu care să începi anul
Citeste articolul